Contentstrategie

De #1 worden; daar komt contentstrategie bij kijken

Alles is tegenwoordig “content”. Om gek van de worden. Maar omdat er ook zòveel content is, wordt het steeds moeilijker om op te vallen. We doen het allemaal gefundeerd en imagoverbeterend.

Ruben Slump is bezig met een opname voor social media content.
Team De Social Studio is bezig met een brainstormsessie.

Waarom Strategie? Omdat Richting Resultaat Bepaalt

Een goede contentstrategie is essentieel, want het zorgt ervoor dat je niet zomaar wat doet online. Het geeft richting aan je berichten, zorgt voor een kloppend verhaal en je toont kennis aan. Dit helpt je niet alleen om op te vallen bij je doelgroep, maar ook om echt een connectie met ze te maken.

En die connectie? Die leidt tot actie. Bij De Social Studio weten we precies hoe we dit aanpakken: met content die duidelijk, doelgericht en helemaal afgestemd is op wat jouw klanten willen horen.

Content die klikt, letterlijk

Bij 'Content die Klikt: Strategisch en Simpel', draait alles om content die je doelgroep direct aanspreekt. Geen ingewikkelde verhalen, maar heldere, doelgerichte informatie die precies doet wat het moet doen: clicks genereren. Wij zorgen voor een strategie die werkt, simpelweg omdat we snappen waar jouw klanten op klikken.

Van concept naar kloppede content

#1 fundament sessie

Bij de fundamentsessie graven we diep naar de kern: jullie 'why'. Waarom zijn jullie gestart? Wat drijft jullie écht? We ontdekken samen wat je belangrijk vindt en wat je doel is. Dit moment legt de basis voor alles wat volgt, puur en oprecht.

#2 Contentstrategie brainstorm

Tijdens onze contentstrategie brainstormsessie duiken we samen de diepte in om jouw merkverhaal scherp te krijgen. We ontdekken wat je uniek maakt en hoe we dat het beste kunnen overbrengen. Ook gaan we kijken naar wat voor verschillende platformen er geschikt zullen zijn voor de content die we gaan uitbrengen.

#3 Contentstrategie concept

In onze contentstrategie conceptfase zetten we ideeën om in actie. We bepalen de kernboodschap, kiezen de juiste kanalen en formats, en schetsen een plan dat jouw merk laat stralen. Het doel? Authentieke content creëren die de doelgroep bereikt en resultaten oplevert. Kies voor heldere strategieën met een duidelijk doel.

#Oplevering

Bij de oplevering van je contentstrategie ontvang je een helder strategieplan, alle uitgewerkte concepten, en een praktisch implementatieplan. Zo heb je alles in handen om jouw merkverhaal krachtig en authentiek uit te dragen. Eenvoudig, doeltreffend en met gevoel voor jouw unieke merkidentiteit.

Van visie naar resultaat: strategie met impact

Contentstrategie? Dat is zorgen dat je content maakt die er echt toe doet. Het is meer dan alleen online zijn; het gaat erom dat je wordt gezien als dé go-to voor informatie en betrouwbaarheid in jouw vakgebied. We duiken diep in wie je publiek is en wat je wilt bereiken, om vervolgens content uit te rollen die aanslaat.

Het beheer van deze content over al je kanalen heen bouwt aan je reputatie en zorgt ervoor dat je merk niet alleen opvalt, maar ook vertrouwen wekt en volgers bindt. Dit is hoe je impact maakt en groeit.

Boek mijn #1 Strategiegesprek

Mark & Patrick hebben er voor gezorgd dat we weer structuur hebben in al onze sociale media profielen. Daarnaast hebben ze ervoor gezorgd dat een zwevende Facebookpagina zonder beheerders, weer onder het beheer van ons kwam. Ontzettend bedankt voor de prettige samenwerking!

Sjors Reekers

Piet Prins

,

Marketing medewerker

De Social Studio heeft een tijdelijk project voor bij mij gedaan en ik ben tevreden over het resultaat. Patrick houdt ook constant contact met de opdrachtgever en dat werkt fijn. Mijn social media en blogs zijn weer up-to-date! :-)

Warner Sinnige

Kunstgebit Friesland

,

Eigenaar

Na aanleiding van een Instagram profiel scan van mijn bedrijfspagina die Patrick heeft voor mij gedaan, ben ik heel enthousiast geworden van een hele persoonlijke en tegelijk professionele aanpak. Patrick neemt zijn tijd om het bedrijf, doelen, zwakke punten te leren kennen en het juiste aanpak te kiezen om verder te gaan. Ik kijk er naar uit om een vervolg sessie te plannen met De Social Studio en ben zeker dat ik hier veel nuttigs voor ga uithalen voor mijn fotografie bedrijf.

Sasha van der Heijden

Eigenaresse

Super goede ervaring met De Social Studio en Patrick. Betrokken, enthousiast en levert goede content. Erg blij mee!

Remi Boissevain

Boji

,

Mede-eigenaar

Een ontzettend creatief en professioneel bedrijf. Patrick weet als geen ander hoe hij een goede strategie kan neerzetten voor een organisatie. Patrick en ik hebben samengewerkt als partners, zo heeft hij mij geholpen met mijn branding en heb ik hem geholpen met zijn logo en foto's. Hij is een geduldig, professioneel en vooral een gezellig persoon waarmee je goed kan samenwerken en sparren over verschillende onderwerpen. In één woord, top!

Lisa Hiemstra

Lisa Dijkstra Fotografie

,

Eigenaresse

Patrick heeft ons geholpen om onze diverse Facebook pagina's en het beheer hiervan helemaal op orde te krijgen. Hij heeft ervoor gezorgd dat alles aan "de achterkant" goed staat én daarbij heeft hij ons handvaten gegeven zodat wij er in het vervolg zelf voor kunnen zorgen dat alles ook goed blijft staan. Hij heeft met veel geduld aan ons uitgelegd hoe bepaalde verschillende onderdelen in elkaar steken en op lange termijn heeft hij ons enorm ontzorgd rondom het beheer van onze socials. Dank je wel Patrick!

Thamar

Leger des Heils ReShare

,

Manager Marketing

Patrick en zijn team van de social studio zijn onze rechterhand in wat betreft de uitvoering van onze creatieve ideeën in onze salon/barbershop.We hebben afgelopen jaren al meerder projecten mogen uitvoeren samen en alles steeds naar volle tevredenheid. Snelle reactie op mails/appjes of telefoontjes.

Oplossingsgericht denken en handelen en altijd de klant in het vizier. Hoop nog lang te mogen samen werken met dit creatieve team!

Robert Douma

New Image

,

Eigenaar

Succesverhalen van onze members

De members die ons al een een Pinky Promise gaven om hen marktleider te maken. They know it all!

Ben jij klaar om marktleider te worden?

De hin mei de gouden aaien moat ek fuorre wurde (de kip met de gouden eieren moet ook gevoerd worden). Jij kunt nog zo briljant zijn; marktleiderschap is andere koek, vooral online. Van mening dat ook niks te gek is, er geen regels zijn en je die markt van je flink op wilt schudden. Gean d’r foar!