Loop jij hier tegenaan als eigenaar van een uitzendbureau?
- Er is geen consistentie op social media
- Jij en je collega’s hebben geen tijd om leads te verzamelen op social media
- Er is weinig interactie op social media
- Er ligt geen social media plan
- Je hebt geen vaste stroom aan kandidaten voor je vacatures via website en social media
- Je inspiratie raakt op voor social media berichten, blogs en andere marketingideeën
- Je vind het lastig om alle marketingballen hoog te houden
- Je hebt niet de gewenste posities op zoekwoorden die voor jou wèl erg relevant zijn
- Vacatures worden simpelweg niet gevonden
- Je betaalt een vermogen aan platformen als Indeed en wil meer marketing vanuit jezelf gaan voeren
Online marketing en in het bijzonder social media, SEO en SEA wordt bij veel uitzendbureau niet optimaal ingezet. Er zijn talloze manieren om leads te verkrijgen of meer naamsbekendheid op te bouwen, buiten dure alternatieven zoals Indeed en Jobbird om! Er wordt bij deze uitzendbureau niet echt nagedacht over een (online) marketingplan om echt op te vallen en vacatures een goed podium te geven. De arbeidsmarkt is krap tegenwoorden, maar dat betekent niet dat de mensen niet te vinden zijn. Er zijn echter andere werkwijzen nodig om leads en kandidaten te vinden.
Online marketing voor uitzendbureaus
Online marketing is voor succesvolle uitzendbureaus tegenwoordig niet meer weg te denken. Toch zijn er nog veel bureau die dit niet inzetten. De uitdaging is om je vacatures zo zichtbaar mogelijk te krijgen om er hierna kandidaten voor te scoren. Toch kun je met online marketing deze twee doelstellingen gemakkelijk combineren. Daarnaast is het ook belangrijk om een goede balans te vinden tussen het aantal opdrachtgevers en vacatures èn het aantal kandidaten dat zich aanmeldt voor je vacatures. Wat wij voor uitzendbureaus doen om deze balans gezond te houden is
- Social media marketing
- Zoekmachine marketing
- E-mailmarketing
- Het maken van een nieuwe marketingmachine: websiteontwikkeling