Threads Uitbesteden: Knallen op het nieuwe platform | De Social Studio
Home > Online marketing uitbesteden > Social media uitbesteden > Threads uitbesteden: knallen op het nieuwe platform

Threads uitbesteden: knallen op het nieuwe platform

We hebben er éven op moeten wachten, maar het gaat dan nu eindelijk gebeuren: Threads is beschikbaar in Nederland! En voor je nu direct denkt: ‘weer een social media platform om mee bezig te zijn’: We’ve got you covered! Bij De Social Studio kun je jouw Threads uitbesteden zonder dat je er nog omkijken naar hebt.

Waarom je dat moet willen vraag je? Simpel: de doelgroep is jong en gaat nog graag op zoek naar “organische content”. Met een jonge app als Threads, waar nog niet op geadverteerd kan worden kun je ontzettend snel betrokkenheid creëren, expertstatus claimen en als leader of the pack het vertrouwen van je publiek winnen.

Threads logo
Patrick van der Hoek en Anja Drenth overleggen.

Wat is Threads? En hoe zet je het in voor winnende marketing?

Threads, de nieuwste app van Meta, is vanaf 14 december beschikbaar in Nederland, nadat maanden geleden al gelanceerd werd in de Verenigde Staten. Threads is ontwikkeld om stevig te concurreren met Elon Musk’s X, wat we voorheen kenden als Twitter.

Threads houdt, zoals het nu lijkt, van overheerlijk schenen schoppen. Want de X-lookalike heeft verdomd veel van het daadwerkelijke X. Zo is Threads bedoeld voor het delen van korte tekstberichten (zoals posts op X) en net als op X zie je korte berichten met afbeeldingen het meest. 

Video’s, tekstberichten en foto’s behoren dus tot je arsenaal wanneer je Threads in gaat zetten. Uitermate geschikt voor persoonlijke updates als je dagelijkse bezigheden, gedachten of behind-the-scenes-content. Perfect om een hechte band met je publiek op te bouwen en de persoon áchter je merk te laten zien. Maar ook de meer zakelijke content doet het goed: tips, het delen van je werkwijze; de jonge doelgroep op Threads leest graag de korte, opeenvolgende berichten.

Wil je Threads inzetten in een winnende marketingstrategie? Zo kun je het gebruiken: 

  1. Awareness: Ontwikkel een platform waar jij awareness creëert over jouw niche en vakgebied.
  2. Betrokkenheid: Creëer betrokkenheid door content te delen die past bij het probleem van je doelgroep en vraag hem om reactie.
  3. Expertstatus claimen: Deel waardevolle content die je doelgroep ook echt verder helpt, door kleine tips te delen over je vakgebied.
  4. Vertrouwen winnen: Deel relevante content, kleine videos of stel vragen die jou als kennisleider boven the pack of wolves zet.

Threads dominantie zonder dat je iets hoeft te doen.

Dit is hét perfecte moment om gebruik te gaan maken van Threads. Nog niet veel bedrijven maken gebruik van het platform, laat staan effectief. Een uitgelezen kans dus om te domineren op dit nieuwe platform. En al helemaal als je dit door De Social Studio laat doen! Onze studio ontzorgt dagelijks talloze bedrijven van A tot Z op het gebied van social media marketing, zoekmachine optimalisatie (SEO) en strategie. Wij weten wat er speelt en hoe we online marketing zo kunnen inzetten dat bij jou de conversies binnenstromen. Dus waarom niet samenwerken?

Patrick van der Mark voert een social media analyse uit.

Waarom Threads uitbesteden?

Threads is nog relatief onbekend in Nederland. En met name een jonge doelgroep (18-35 jaar) maakt nu gebruik van het platform. Dit is precies zo’n platform waar je over een jaar of 5 gaat zeggen: was ik nou maar direct begonnen! Dat is waar De Social Studio je bij kan helpen: zonder zorgen een grote following opbouwen in Threads.

En dan profiteer jij van:

  • Een laagdrempelig platform waar je super snel je boodschap kunt overbrengen.
  • Relatief gemakkelijk een groot publiek bereiken.
  • Een jonge doelgroep die graag een persoonlijke band opbouwt met een merk.
  • Op Threads worden geen advertenties geplaatst!
  • Threads is gekoppeld aan je Instagram-account, hierdoor krijgen nepaccounts en bots minder ruimte op het platform. De kans op oprechte connecties op Threads is dus groot.
  • Threads heeft geen ‘trending topics’-omgeving. Dat betekent dat het, in tegenstelling tot Twitter, nu nog geen ‘news first’-platform is.
  • Threads is here to stay. Met de mogelijkheid meer dan 10 foto’s te uploaden en 5 minuten aan video, biedt het véél meer mogelijkheden dan X/Twitter.

Threads. Zelf doen of uitbesteden?

Het is natuurlijk aan jou de keuze of je Threads zelf wilt opstarten en bijhouden, of dat je het liever uitbesteedt. Het opzetten, onderhouden en groeien van een Threads-account kan veel moeite en tijd kosten. Wanneer jezelf er geen tijd voor hebt en niet de juiste kennis en vaardigheden in huis hebt, kun je overwegen om Threads marketing uit te besteden. Wij van De Social Studio helpen jou graag met Threads marketing voor je bedrijf. Wil je eens sparren over de mogelijkheid? Boek dan een strategiegesprek.

Je Threads-account groeien zonder dat je iets hoeft te doen.

Bij onze studio ontzorgen we dagelijks talloze bedrijven van A tot Z op het gebied van social media marketing, zoekmachine optimalisatie (SEO) en strategie. Wij weten wat er speelt en hoe we online marketing zo kunnen inzetten dat bij jou de leads binnenstromen. Dus waarom niet samenwerken?

Online
Patrick | De Social Studio X

Chat nu met Patrick

Hi, Patrick hier! Wij ondersteunen meerdere van onze opdrachtgevers maandelijks op het gebied van Online Marketing.

Benieuwd hoe wij Online Marketing in zouden zetten voor jouw bedrijf? Stuur me een berichtje!