fbpx Social media uitbesteden? | Al vanaf €150 per maand
Momentje...

Social media uitbesteden? aan het laden...

Social media uitbesteden?

Meer omzet, leads en bereik. Dat klinkt toch als een droom? Door het juist inzetten van social media kan deze droom zomaar werkelijkheid worden. Als je weet wat je doet, kun je social media strategisch inzetten om jouw bedrijfsdoelen te realiseren. En laat dat nou net ons specialisme zijn! De Social Studio ontzorgt bedrijven volledig op het gebied van social media, maar heeft ook alle kennis in huis om jouw bedrijf volledig te ondersteunen op het gebied van online marketing.

Als je ervoor kiest om jouw social media te uitbesteden aan ons, kan jouw bedrijf meekomen met de laatste trends in het constant veranderende social-media-landschap. Social media is allang geen plek meer voor alleen hondenfoto’s of familiekiekjes. Nee, het is big business. Maar dan ook echt BIG!

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

C

U

    Nieuwsgierig? Daag ons uit!


    Social media beheerSocial media advertentiesGewoon voor koffieSEOCopywritingSEAWebsite ontwikkelingWebwinkel ontwikkelingEmail marketingStrategie & Branding

    Voor 17:00 verstuurd, uiterlijk de volgende werkdag reactie

    Wat is social media marketing?

    Social media marketing is het promoten van je product of dienst via verschillende social media kanalen. Echter, social media marketing gaat verder dan alleen jouw dienst op social media te zetten. Het is net als bij reguliere marketing van belang om een strategie te hebben die jouw bedrijf onderscheidt van concurrenten en die aansluit bij jouw doelgroep. De uitvoering van social media marketing is dus bij geen enkel bedrijf hetzelfde. Wat we veel zien op social media is dat bedrijven hun volgers een ‘’kijkje in de keuken’’ geven of dat ze foto’s van het personeel delen. Je denkt nu vast: ‘’Dat levert niks op voor mij’’, maar zeg dat niet te snel. Als je social media marketing koppelt aan je bedrijfsdoelstellingen, dan kunnen deze manieren van content daadwerkelijk helpen bij de groei van jouw bedrijf. Ieder bedrijf kan met social media groeien; 80% van de wereldpopulatie zit immers op social media. Waar wacht je nog op?

    Social media beheer

    Kom je soms tijd te kort of weet je simpelweg niet hoe je het moet aanpakken? Dan nemen  wij van De Social Studio graag jouw social media in handen. We stellen voor jouw eerst een plan op, om daarna aan de slag te gaan met jouw social media. We kunnen op verschillende gebieden voor jou op social media aan de slag gaan. Denk hierbij aan het plaatsen van posts op verschillende kanalen, maar ook bijvoorbeeld reels en stories of campagnes. In overleg met jou, zullen we vervolgens content op de desbetreffende kanalen plaatsen.

    Social media marketing & content creatie

    Als je als bedrijf actief aan de slag wilt met social media marketing, komt ook content creatie om de hoek kijken. Je hebt immers wel iets nodig wat je kunt delen! De keuze is reuze als het gaat om social media kanalen en per kanaal zijn er talloze manieren van content creatie mogelijk. Het belangrijkste waar je rekening mee moet houden bij social media marketing is dat je waardevolle content creëert en verspreidt voor een specifieke doelgroep. Deze manier van marketing heet contentmarketing en is razend populair! Je kunt het niet alleen inzetten voor social media, maar ook voor zoekmachine optimalisatie (SEO) en andere vormen van (digitale) marketing.

    Een waardevolle social media marketingstrategie

    Tegenwoordig spreken we in marketingland steeds meer van waardevolle content. Dit wil zeggen dat je als bedrijf content aan je volgers biedt waar ze ook werkelijk (en soms direct) wat aan hebben. Jij bent de expert in jouw werkgebied en dat moet je laten zien. Althans, dat is het doel van waardevolle contentmarketing: autoriteit claimen. Deze trend is niet alleen meer relevant bij zoekmachine optimalisatie, maar ook op social media. Het hangt natuurlijk per social mediakanaal af wat voor content je kan en gaat maken. We vertellen je graag wat over de mogelijkheden van de bekendste social mediaplatformen!

    Facebook

    Facebook is in Nederland met meer dan 7 miljoen dagelijkse gebruikers het grootste social media platform. Dat is ook waarom Facebook in bijna elke social media strategie terugkomt. Goed om te weten is dan ook dat elke doelgroep op Facebook zit. Jouw bedrijf op Facebook? Dat is zo geregeld. Je kunt eenvoudig een bedrijfspagina aanmaken die je vervolgens in kunt richten volgens allerlei verschillende templates. Zo heb je verschillende thema’s voor winkels die producten verkopen, bureaus die diensten aanbieden of non-profit organisaties. Op Facebook is er de mogelijkheid om onbetaalde (organische) berichten en betaalde berichten (advertenties) te plaatsen. Ook is er de mogelijkheid om onbetaalde berichten te promoten. In dat geval wordt het een gesponsord bericht. Op Facebook heb je veel advertising mogelijkheden voor je bedrijf. Je kunt verschillende manieren van targeting proberen en door verschillende mogelijkheden in content kun je makkelijk verschillende boodschappen onder de aandacht brengen. Het is zelfs mogelijk om dynamische advertenties te maken: jij levert een aantal opties aan en Facebook test wat het beste werkt en gebruikt dat. Via Facebook is het ook mogelijk om Shopping in te stellen. Zo kun je je webshop verplaatsen naar Facebook en vanuit Facebook gaan verkopen.

    Facebook beheer uitbesteden

    Iedere onderneming is weer anders, dus ook elke onderneming heeft weer een andere aanpak nodig. Wanneer wij jouw Facebook beheren zal er in de meeste gevallen in het begin al snel winst te behalen vallen door de Facebook Pagina te optimaliseren. Wij willen ervoor zorgen dat je meer likes of meer interactie kan creëren met je doelgroep. Door jouw Facebook uit te besteden, hoef je niet meer te denken aan wanneer je post, wat je post, hoe een post effect kan hebben en wat je ermee wilt bereiken. Samen met jou zullen we bespreken hoe we het Facebook beheer gaan aanpakken om samen het beste resultaat te bereiken.

    Instagram

    Instagram is hèt platform voor beeldende content. Daarom is het ook een sterk groeiend social mediakanaal. In Nederland heeft Instagram ruim 8,5 miljoen gebruikers. Het mooie aan Instagram is dat je volgers heel lang vast kunt houden op je profiel als je content bij de doelgroep past. Instagram kan dan ook ontzettend goed bijdragen aan de naamsbekendheid en branding van jouw bedrijf, omdat je je hele merk kunt vertalen naar Instagram. Waar je bij Facebook veel hebt aan tekst, is Instagram compleet ingericht op beeld. Voorheen was foto hét ding van Instagram, maar inmiddels kun je niet meer om video heen. Reels kunnen door het dak gaan qua bereik en nodigen jouw doelgroep uit om zich te mengen in het gesprek. De advertising via Instagram verloopt hetzelfde als via Facebook. Ook via Instagram is het mogelijk om Shopping in te stellen. Zo kun je je webshop verplaatsen naar Instagram en vanuit Instagram gaan verkopen.

    Instagram beheer uitbesteden

    Instagram is gewoon ontzettend belangrijk voor jouw bedrijf en daarom is het dan ook zeker niet onbelangrijk dat je enige tijd aan Instagram besteed. Eén van de redenen om Instagram beheer uit te besteden is dat je het veel tijd gaat schelen. Instagram is namelijk niet alleen het bedenken van een post, maar je moet ook nagaan hoe de post er uit gaat zien, welke tekst er bij moet en hoe je ervoor kan zorgen dat de post ook het effect heeft, wat je er mee wilt bereiken. Wanneer je ons je Instagram laat beheren, zullen we eerst samen met jou kijken hoe we het gaan aanpakken en hoe we alles uit jou Instagram gaan halen om uiteindelijk tot het beste resultaat voor jou te komen.

    LinkedIn

    LinkedIn is nog altijd het zakelijke sociale media platform van Nederland. Dit platform is bij uitstek geschikt voor waardevolle content. Zorg je als bedrijf voor betekenisvolle content en bijpassende hashtags? Dan kan het zomaar zijn dat jouw post veel bereik genereert! Mensen kunnen een interesse of een reactie achterlaten op je bericht. Deze interesse is te vergelijken met een like op Facebook. Hoe meer interactie, des te groter het bereik voor dit bericht. Om jouw content verder te verspreiden, is het ook mogelijk om op LinkedIn te adverteren.

    LinkedIn beheer uitbesteden

    Wanneer je het gevoel hebt dat er niet meer uit je kanaal gehaald kan worden, helpen wij jou graag bij het optimaliseren hiervan. We zullen een strategie opstellen om zo het uiterste uit jouw LinkedIn te kunnen halen. Wij kunnen de volledige zorg over jouw LinkedIn op ons nemen, zodat jij niet meer over campagnes, posts of het effect en bereik van je posts hoeft na te denken. Wij spelen in op jouw doel voor LinkedIn, zoals bijvoorbeeld je netwerk vergroten, personeel werven of om meer naamsbekendheid te genereren.

     

    TikTok

    TikTok is een nieuwer social media platform wat ook echt werkt voor bedrijven. Het platform is ervoor gemaakt om snel veel content van oneindig veel content creators te laten zien aan gebruikers. Je weet het misschien al, maar TikTok is 100% gefocust op video. De video’s op TikTok zijn relatief kort, waardoor een gebruiker veel video’s kan bekijken tijdens het bezoek aan de app. Dit zorgt er ook voor dat de kans op TikTok groter is om viraal te gaan dan op andere platformen zoals Facebook en Instagram. Met de inzet van een TikTok-strategie kun jij met je bedrijf dus ontzettend veel uit TikTok halen.

    Social media marketing uitbesteden?

    Wil je de stap zetten om social media marketing in te zetten voor jouw bedrijf? Wil je meer omzet, leads, bereik en betrokkenheid voor jouw bedrijf? Wil je een concrete social media marketingstrategie voor je bedrijf, maar weet je niet waar je moet beginnen?

    Voordelen van social media marketing

    Dat social media marketing veel voordelen heeft, staat vast! Welke het precies zijn, vertellen we je graag.

    1. 1. Doelgroepbenadering (targeting)
      Wanneer je aan de slag gaat met social media marketing, dan wil je vooral in het begin direct resultaat boeken. Met advertising op social media is dat super makkelijk. Je kunt letterlijke iedereen op social media benaderen, dus ook diegene die in jouw doelgroep zit. Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is jouw doelgroep helder voor ogen hebben, zodat jij zo efficiënt mogelijk adverteert.
    2. 2. Extra verkoopkanaal waar veel mensen op zitten
      In principe is social media niets anders dan een extra (en groot) verkoopkanaal voor je bedrijf. Vooral met de komst van Facebook & Instagram Shopping kun je next level sales genereren via social media. Belangrijk hierbij is wel dat je je productaanbod duidelijk hebt en dat je jouw aanbod aanprijst op een manier die bij de platformen past.
    3. 3. Meetbare resultaten
      Social media speelt zich online af. Daarom wordt er van alles gemeten waar jij nog niet eens over had nagedacht. Toch zijn deze statistieken ontzettend belangrijk in wat je volgende stappen moeten gaat zijn. Ook om te beslissen of social media wat is voor jou, of niet.
    4. 4. Je merk vertalen naar online
      Zoals je misschien al weet is het belangrijk dat je het merk van je bedrijf herkenbaar is. Op social media kun je je merk feilloos laten aansluiten op de rest van je marketinguitingen. Misschien zelfs wel beter, omdat je constant kunt veranderen en aanpassen. Daarnaast laat je met de inzet van social media zien dat je erbij hoort.
    5. 5. Marketing via social media in relatief goedkoop
      Social media marketing is relatief goedkoop. Vooral als je het bijvoorbeeld vergelijkt met tv-reclames. Je hebt namelijk veel sneller resultaat en daarnaast kun je meten wat het met je bedrijf doet als je social media marketing inzet. Ook kun je gerichter je doelgroep bereiken, wat ervoor zorgt dat je veel kosten kunt besparen aan de mensen die je niet wil bereiken.
    6. 6. Testen wat wel en niet werkt
      Het mooie aan social media is dat je gemakkelijk kunt testen. Werken lange teksten juist wel of moet ik korte teksten gebruiken? Is video beter dan foto of moet ik toch beide doen? Ook kun je met advertising makkelijk gebruik maken van A/B testen en zo kun je steeds beter adverteren en efficiënter werken, omdat je weet wat je doelgroep aanspreekt. Tegenwoordig kan het nog gemakkelijker, door Facebook en Instagram zelf te laten testen welke content het beste werkt.
    7. 7. Simpel in omgang
      Iedereen kan social media. De basis in ieder geval. Toch denken nog steeds erg veel mensen dat social media niet voor hen is weggelegd. Waar het pas moeilijker begint te worden is in tools als AdWords en WordPress. Vergeleken met deze tools is social media een makkie! Toch niet op je gemak? Het is ook simpel uit te besteden!
    8. 8. Snelheid van social media
      Wanneer je iets leuks hebt bedacht en je dit op social media post, is de kans groot dat het in de eerste minuut al mensen uit je doelgroep heeft bereikt. Dit is veel sneller dan wanneer je bijvoorbeeld een reclamebord naast een weg zet. Wie zegt dat mensen dat überhaupt zien? Ook de interactie op social media is veel sneller te zien, wat vervolgens in een kettingreactie weer leidt tot meer interactie.
    9. 9. Waardevolle potentiële klanten
      Doordat social media zo snel werkt, is het voor jou veel gemakkelijker om actief te zijn op social media. Combineer je die consistentie met content wat je doelgroep ook daadwerkelijk wil zien? Dan creëer je daadwerkelijk potentiële klanten die iets bij je willen kopen. Dat werkt als volgt: Wanneer jij content deelt waar je volgers iets aan hebben, dan blijven ze. Slaag jij erin om dit keer op keer weer te doen, dan gaan deze volgers jou als expert zien. In dat geval heb jij autoriteit geclaimd en zullen volgers veel sneller bereid zijn om jouw product en dienst te kopen.

    Hoe maak je een goed social media bericht?

    Naast een doeltreffende social media strategie en een heldere uitvoering, moet je het uiteindelijk ook echt doen. Het begint daarbij bij een social media bericht. Maar hoe maak je die nou succesvol? Wij zetten het voor je op een rij.

    Bedenk waardevolle onderwerpen voor content creatie

    Een van de belangrijkste dingen bij het maken van een social media bericht is het bedenken van een relevant onderwerp voor je doelgroep. Als je volgers het onderwerp niet interessant vinden, gaan ze ook geen interactie tonen.

    Maak een goed passend beeld bij je tekst

    1 beeld zegt meer dan 100 woorden. Dat geldt ook voor jouw social media bericht. Ook trek je met een beeld sneller de aandacht van jouw potentiële klant. Je kunt hierbij kiezen voor afbeeldingen of video’s. Met een video kun je in kortere tijd meer uitleggen, dit is beter voor je contentstrategie. Daarnaast zijn steeds meer platformen de weg aan het vrijmaken voor videomarketing, het perfecte moment om te beginnen is dus nu! Denk ook aan de kwaliteit van je beeldmateriaal. Zit er goede audio bij je video? Heb je scherp beeld? Geen spelfouten meer te vinden?

    Call To Action (CTA)

    Het uiteindelijke doel van social media marketing is om meer mensen naar je website te linken of om je producten vaker te verkopen. Daarom is het belangrijk dat je een link aan je bericht toevoegt of naar je biografie verwijst (op Instagram).

    Wees zo kort en bondig mogelijk

    Mensen zijn tegenwoordig haastig en druk en zullen in de meeste gevallen zo snel mogelijk door willen scrollen. Belangrijk is dus om zo snel mogelijk jouw boodschap over te brengen. De kans dat lezers dan worden getriggerd en verder zullen lezen is dan veel groter.

    Gebruik hashtags

    Op vele social mediakanalen kun je gebruikmaken van hashtags om je bereik te vergroten. Dit is in principe een gratis boost in je bereikcijfers: maak er gebruik van! Maak verschillende lijsten met grote, middelgrote en kleine (niche) hashtags.

    Nadelen van social media marketing

    1. 1. Social media marketing verandert voortdurend
      Omdat social media en haar algoritmes voortdurend veranderen, zul je dagelijks bezig moeten zijn met social media marketing om een beetje up-to-date te blijven. Omdat social media bijna dagelijks verandert, verandert ook het algoritme van social mediakanalen dagelijks. Als jij nog een oude strategie hanteert, dan kan dit juist in je nadeel werken. Blijf dus up-to-date.
    2. 2. Waak ervoor dat je niet nep overkomt
      Social media hebben na vele jaren een beetje een smerig imago gekregen door bedrijven die samenwerkten met influencers die nep zijn. Trap hier dus niet in en gebruik alleen influencers die oprecht met je samen willen werken en wellicht maar 1.000 volgers hebben. Deze influencers zijn kleiner en persoonlijker naar hun eigen volgers toe.
    3. 3. Social media zijn openbaar en iedereen kan van alles plaatsen
      Social media zijn voor iedereen openbaar en daardoor kan iedereen erop zetten wat hij/zij wil. Hierdoor kunnen ook berichten geplaatst worden die schadelijk zijn voor jouw bedrijf. Dit kunnen bijvoorbeeld negatieve reacties op jouw producten of diensten zijn. Ook kunnen gebruikers een slechte review op je pagina achterlaten. Je kunt dit nadeel redelijk dekken door op deze reviews en berichten te reageren en de problemen op te lossen.
    4. 4. Marketing op social media kost veel tijd
      Opzetten van je social mediakanalen mag dan misschien peanuts zijn, het inrichten en het succesvol maken ervan duurt in 95% van de tijd enkele jaren. Vooral in het verkrijgen van waardevolle volgers zit veel tijd. Het is dan ook belangrijk dat je met enige regelmaat berichten plaatst. Het liefst per dag, maar drie of vier keer per week is ook prima. Daarnaast is het schrijven en maken van berichten een tijdrovende klus die je per week al gauw 5 uren kan schelen (en dan komen de stories en de interactie er nog bij).
    5. 5. Media verspreidt zich snel
      Je zult misschien denken: negatieve publiciteit is ook publiciteit. Dan is zeker waar, maar op social media wil dat echt niet! Berichten op social media verspreiden zich zo snel, dat je amper crisismanagement toe kunt passen en dat is zonde.

    Een aantal social media marketing tips om je op weg te helpen

    Wij raden ieder bedrijf om social media marketing in te zetten. Dat hoeft misschien niet op grote schaal, maar je weet nooit wat je er later aan hebt. De volgende tips zijn voor elk bedrijf van toepassing.

    1. Focus alleen op social media marketing kanalen die relevant zijn voor jouw bedrijf
    Veel bedrijven denken dat ze op zoveel mogelijk kanalen actief moeten zijn om hun doelgroep te bereiken. NO WAY. Het is juist beter om focus aan te brengen. Hiervoor zul je moeten weten waar jouw doelgroep op actief is. Zo kun je eerst super goed worden in een kanaal. Heb je dit kanaal onder de knie? Kies dan een tweede of derde. Weet je niet helemaal welke kanalen goed voor jou zijn of ken jij je doelgroep niet goed genoeg? Neem dan contact met ons op.

    2. Focus op waardevolle volgers
    Je wil volgers hebben die ook daadwerkelijk een koopintentie hebben. Aan buitenlandse accounts heb je dus niks. Ga dan ook niet doelloos mensen volgen in de hoop dat ze jou terug volgen. Dit heeft op de lange termijn geen effect.

    3. Kijk naar je concurrenten
    Vooral als je net begint is dit een gouden tip. Je weet je waarschijnlijk nog niet echt raad met social media en goed gejat is beter dan slecht bedacht. Neem content niet letterlijk over, maar bedenk je eigen variant op de content van je concurrenten. Kijk bijvoorbeeld welke content van je concurrenten het goed doet en wat minder.

    4. Denk aan je branding
    Je hebt een logo en huisstijl neem ik aan. Neem dit ook mee naar social media. Je moet er namelijk voor zorgen dat je online marketing landschap een geheel wordt. Zet bijvoorbeeld je logo onderin de hoek van je foto’s en gebruik consistent ‘’je’’ of ‘’u’’.

    5. Wees actief
    En reageer op berichten, nieuwe volgers en op berichten van je concurrenten. Zo word je gezien en ga je nieuwe volgers (en dus potentiële klanten) aan je binden. Zorg er dan ook altijd voor dat je een vraag stelt als je op iemand reageert. Hierdoor start je een discussie en gaan meer mensen reageren, waardoor je bereik steeds groter wordt.

    Social media voor Vastgoed & Makelaardij

    Mensen die op dit moment een woning zoeken, besteden steeds meer tijd online om hun perfecte droomhuis te vinden. Als vastgoed en makelaardij kun je dan ook niet meer om social media heen. De vraag is alleen hoe jij ervoor kan zorgen dat je social media straks als een huis staat. Wij van De Social Studio zijn gespecialiseerd in het beheren van social media van klanten in de vastgoed & makelaardij. Wij snappen dat het starten, onderhouden en het optimaliseren van social media veel tijd kost en dat je liever bezig bent met de eigen werkzaamheden. 

    Van te voren zullen we dan ook onderzoek doen en aan de hand daarvan stellen we een plan op om uiteindelijk het beste resultaat voor jou vastgoed & makelaardij te behalen en de gewenste doelen te bereiken.

    Social media adverteren uitbesteden

    Social media adverteren uitbesteden Zoals al eerder aangegeven is social media niet meer alleen een platform om hondenfoto’s of familiekiekjes te plaatsen. Social media is nu echt big business aan het worden en daarom is het zeker belangrijk dat jij met je bedrijf zichtbaar bent op social media. Je bent alleen niet de enige meer op social media en daarom wordt het steeds lastiger om me je bedrijf via organische content op te vallen. Je kunt op social media onbetaald je klanten bereiken en zichtbaar worden, maar dit kan ook met betaalde manieren, namelijk aan de hand van social media advertenties.

    Adverteren op social media

    Op elk social media kanaal is het mogelijk om te adverteren. Ieder kanaal heeft hier ook zijn eigen tools voor. Zo heb je voor Facebook en Instagram ‘’advertentiebeheer’’ en heeft LinkedIn ‘’campagnebeheer’’. Met social media adverteren kun je een nieuwe doelgroep aanboren en bereiken en kun je gemakkelijker en sneller meer mensen bereiken.

    Waarom social media adverteren uitbesteden?

    Adverteren op social media is niet iets wat je zomaar doet, dit is iets waar je enige kennis voor nodig hebt. Elk platform heeft vaak zijn eigen advertentiemogelijkheden, waardoor het lastig kan zijn om dit allemaal zelf uit te zoeken en te leren. Wij hebben alle kennis van social media marketing in huis en willen jouw graag helpen om je bedrijf via social media advertenties zichtbaar te brengen bij de doelgroep om bijvoorbeeld meer verkeer naar je website te genereren.

    De Social Studio in het kort

    Omdat we een full service online marketing bureau zijn, denken we met jou mee in hoe we meer resultaat kunnen behalen. Op zowel bedrijfsniveau als persoonlijk niveau. Wij helpen jou met waardevolle marketing, jouw doelen te bereiken.

    Online
    Patrick | De Social Studio X

    Chat nu met Patrick

    Hi, Patrick hier! Wij ondersteunen meerdere van onze opdrachtgevers maandelijks op het gebied van Online Marketing.

    Benieuwd hoe wij Online Marketing in zouden zetten voor jouw bedrijf? Stuur me een berichtje!