

Wat is online marketing?
Een ontzettend breed begrip.
Wat houdt online marketing precies in?
Online marketing is eigenlijk een ontzettend breed begrip voor alle marketing zaken die zich online afspelen. Van social media tot Conversion Rate Optimization (CRO). In deze blog bespreken we de belangrijkste begrippen met je.
Wat is online marketing?
Online marketing is het promoten van je product of dienst via het internet. Dit kan verschillende doelen hebben. Zo kun je dit bijvoorbeeld doen om meer leads te genereren, meer verkopen te realiseren of door simpelweg je naamsbekendheid te vergroten. Het is per bedrijf afhankelijk wat het doel is van de inzet van online marketing. Voor een bedrijf dat B2B (Business to Business) diensten levert, kan het zijn dat deze online marketing gebruiken om nieuwe leads te vinden. Voor een nieuw restaurant uit de stad kan het handig zijn om de naamsbekendheid in het begin te vergroten. Voorbeelden van online marketing zijn social media marketing, content marketing, Conversion Rate Optimization, zoekmachine advertising (SEA) en zoekmachine optimalisatie (SEO). Het is belangrijk om van tevoren goed na te denken over wie en wat je wil bereiken. Dan kan je gericht content inzetten om dat doel te behalen. We gaan je nu vertellen wat deze verschillende disciplines inhoudt.
Social media marketing
Social media marketing heeft alles te maken met het promoten van de producten en diensten van een bedrijf of het promoten van een merk op social media. Sub taken die hierbij horen zijn: content creatie/copywriting, vormgeving, foto- en videografie, advertising, webcare & marketingonderzoek.
Content-marketing
Contentmarketing is een vak apart. Het is een vak vol met copywriters. Het doel is om met content, de doelgroep ervan te overtuigen dat jij de expert bent. Het gaat dus om de inhoud en het verhaal achter je dienst of product. Je geeft dan meestal ook veel kennis en tips gratis weg om de doelgroep te overtuigen van jouw kunsten.
SEA
Zoekmachine advertising (SEA) heeft als doel om jou bovenaan in het advertentie-gedeelte van Google te krijgen. Dit gebeurt meestal op basis van biedingen op bepaalde zoekwoorden. Het is een kunst om je budget op interessante zoekwoorden te zetten en hier zo’n efficiënt mogelijk bod op uit te brengen die je bovenaan laat staan.
SEO
Zoekmachine optimalisatie (SEO) heeft als doel om jou bovenaan in het organische deel van de zoekresultaten van Google te krijgen. Door je op bepaalde zoekwoorden te richten kun je bovenaan komen te staan op deze zoekwoorden en – resultaten. Sub taken die bij SEO horen zijn onder andere: copywriting, strategiesessies, zoekwoordonderzoek en -strategie.
Conversion Rate Optimization
CRO is een cruciaal onderdeel binnen digitale marketing. De betekenis is eigenlijk het verbeteren van het conversiepercentage van een website waardoor dus uit hetzelfde aantal bezoekers meer leads, meer verkopen of een ander conversiedoel gehaald worden.
Full-service betekent ontzorgen in alles.
Dat wij ons een full-service online marketing bureau noemen is niet gek. Wij kunnen alles en zijn bereid de gekste online marketing vraagstukken op te pakken. Niets is te gek. Niet voor onze scroll-stoppers. Heb je een social media vraagstuk? Of wil je beter gevonden worden in Google? Plan gewoon eens een gesprek in. Kost niks, maar je hebt wel wat.


Online marketing.
On • line • mar • ke • ting
/onlijn marketing/
Online marketing is het promoten van je product of dienst via het internet. Dit kan verschillende doelen hebben. Zo kun je dit bijvoorbeeld doen om meer leads te genereren, meer verkopen te realiseren of door simpelweg je naamsbekendheid te vergroten.


Laat alles op elkaar aansluiten.
Onze online vuurvreters zijn van mening dat aansluiting en consistentie de key to success is. Heb je een duidelijk merk staan? Laat dit overal terugkomen! In je social media berichten, in je SEO-titels en bijvoorbeeld ook in je advertenties (of ze nou online of offline zijn).