Instagram Uitbesteden; Creatieve (Short-form) Content dat werkt

Opvallen in een zee van Instagram-posts? We creëren een strategie en content die niet alleen opvalt, maar ook impact maakt.

Ruben Slump maakt een video voor social media content.

Waarom Instagram marketing Uitbesteden?

Een team van Instagram-guru's met een onstuitbare passie voor het creëren van content die de norm overstijgt. Met onze ongeëvenaarde expertise geven we jouw bedrijf de kracht om niet alleen op te vallen, maar om te schitteren te midden van je concurrenten.

Wanneer je je Instagram aan ons uitbesteedt, krijg je:

  • Bespaar tijd: Tijd is kostbaar. Voor het beheren van je Instagram moet je consistent zijn en het vereist inzet. Door he uit te besteden heb jij meer tijd voor de echte winstmakers van je bedrijf.
  • Creatieve content: Instagram is een platform dat veel creativiteit vereist om het te laten opvallen. Wij helpen jou bij het creëren van deze aantrekkelijke content, die volledig wordt afgestemd op jouw doelgroep!
  • Expertise: Instagram is een creatieve arena waar alleen de meest opvallende content overleeft. Wij brengen jouw merk tot leven met content die je doelgroep niet kan negeren!
  • Voordeel ten opzichte van concurrentie: Als je concurrenten de Instagram-wereld domineren, is uitbesteding jouw geheime wapen. Zo neem je een voorsprong op de concurrentie.

Voordelen van Instagram Marketing Uitbesteden

Bij ons je Instagram uitbesteden is als de sleutel tot een bloeiende online aanwezigheid. Onze bevlogen marketeers kennen het platform door en door en laten jouw bedrijf schitteren in de feeds van je doelgroep.

Je bespaart tijd

Wij tillen het zware werk van het creëren, plannen en plaatsen van content van je schouders. Zo hoef jij je alleen te concentreren op de kern van je bedrijf, terwijl wij je Instagram-account consistent en up-to-date houden.

Er is altijd creatieve content

Onze creatieve content is niet zomaar content. We zetten alles op alles voor de beste resultaten. We creëren content die jouw doelgroep niet kan negeren en aanzet tot actie.

Je blijft je concurrentie voor

Met ons aan boord blijf je altijd een stap voor op je concurrentie. We zijn de trendsetters die de ontwikkelingen nauwlettend volgen en de beste marketingstrategieën voor je bedrijf toepassen, en we blijven constant aanpassen om je concurrenten te slim af te zijn.

Met ons als partner voor je Instagram haal je het beste uit je account. Onze experts tillen je naar nieuwe hoogtes, vergroten je zichtbaarheid, betrokkenheid en stimuleren groei met een positieve impact.

Boek mijn Matchcall

Een sterke strategie om je doelgroep te bereiken

Op Instagram draait alles om strategie. Wij beginnen met een diepgaande analyse van jouw bedrijf en doelen, en duiken in de kenmerken van je doelgroep. Op basis van deze inzichten ontwerpen wij een strategie die jouw bedrijf perfect weerspiegelt en inspeelt op de behoeften van je potentiële klanten.

Daarna zetten we deze analyse om in actie met een krachtig plan.

We creëren content die opvalt en je doelgroep betovert, of het nu om sprekende designs, meeslepende video's of inspirerende verhalen gaat. Elke post wordt zorgvuldig afgestemd op jouw merkidentiteit.

Op Instagram draait het om meer dan alleen posten - het is een strijd om aandacht. Wij beheersen de kunst van consistentie, zodat jouw aanwezigheid op Instagram ijzersterk is. We plannen onze content tot in de puntjes, zodat je feed altijd fris blijft en je volgers geboeid blijven.

Maar we gaan verder dan dat. We deinzen niet terug voor Instagram-advertenties. Onze doelgerichte campagnes schreeuwen jouw merk uit naar een breder publiek en zetten potentiële klanten aan tot actie. En we stoppen niet bij posten en adverteren.

We zijn meedogenloos in onze analyse van wat werkt en wat niet. Met die inzichten bouwen we aan betere relaties met je doelgroep, trekken we meer klanten aan en laten we een blijvende stempel achter op het succes van je bedrijf.

Boek mijn Matchcall

Mark & Patrick hebben er voor gezorgd dat we weer structuur hebben in al onze sociale media profielen. Daarnaast hebben ze ervoor gezorgd dat een zwevende Facebookpagina zonder beheerders, weer onder het beheer van ons kwam. Ontzettend bedankt voor de prettige samenwerking!

Sjors Reekers

Piet Prins

,

Marketing medewerker

De Social Studio heeft een tijdelijk project voor bij mij gedaan en ik ben tevreden over het resultaat. Patrick houdt ook constant contact met de opdrachtgever en dat werkt fijn. Mijn social media en blogs zijn weer up-to-date! :-)

Warner Sinnige

Kunstgebit Friesland

,

Eigenaar

Na aanleiding van een Instagram profiel scan van mijn bedrijfspagina die Patrick heeft voor mij gedaan, ben ik heel enthousiast geworden van een hele persoonlijke en tegelijk professionele aanpak. Patrick neemt zijn tijd om het bedrijf, doelen, zwakke punten te leren kennen en het juiste aanpak te kiezen om verder te gaan. Ik kijk er naar uit om een vervolg sessie te plannen met De Social Studio en ben zeker dat ik hier veel nuttigs voor ga uithalen voor mijn fotografie bedrijf.

Sasha van der Heijden

Eigenaresse

Super goede ervaring met De Social Studio en Patrick. Betrokken, enthousiast en levert goede content. Erg blij mee!

Remi Boissevain

Boji

,

Mede-eigenaar

Een ontzettend creatief en professioneel bedrijf. Patrick weet als geen ander hoe hij een goede strategie kan neerzetten voor een organisatie. Patrick en ik hebben samengewerkt als partners, zo heeft hij mij geholpen met mijn branding en heb ik hem geholpen met zijn logo en foto's. Hij is een geduldig, professioneel en vooral een gezellig persoon waarmee je goed kan samenwerken en sparren over verschillende onderwerpen. In één woord, top!

Lisa Hiemstra

Lisa Dijkstra Fotografie

,

Eigenaresse

Patrick heeft ons geholpen om onze diverse Facebook pagina's en het beheer hiervan helemaal op orde te krijgen. Hij heeft ervoor gezorgd dat alles aan "de achterkant" goed staat én daarbij heeft hij ons handvaten gegeven zodat wij er in het vervolg zelf voor kunnen zorgen dat alles ook goed blijft staan. Hij heeft met veel geduld aan ons uitgelegd hoe bepaalde verschillende onderdelen in elkaar steken en op lange termijn heeft hij ons enorm ontzorgd rondom het beheer van onze socials. Dank je wel Patrick!

Thamar

Leger des Heils ReShare

,

Manager Marketing

Patrick en zijn team van de social studio zijn onze rechterhand in wat betreft de uitvoering van onze creatieve ideeën in onze salon/barbershop.We hebben afgelopen jaren al meerder projecten mogen uitvoeren samen en alles steeds naar volle tevredenheid. Snelle reactie op mails/appjes of telefoontjes.

Oplossingsgericht denken en handelen en altijd de klant in het vizier. Hoop nog lang te mogen samen werken met dit creatieve team!

Robert Douma

New Image

,

Eigenaar

Organische content

Organische content? Puur natuurlijk, zonder geldelijke inmenging. Dit zijn de posts die zonder betaalde promotie in de reguliere feed van je volgers belanden.

Denk aan een breed scala van formats: designs, afbeeldingen, video's, carrousels, verhalen en IGTV. Deze content draait om het delen van waardevolle informatie, inspiratie, producten, behind-the-scenes glimpen en ervaringen.

Organische content is goud waard vanwege het vermogen om een diepe connectie met je doelgroep op te bouwen. Het is jouw kans om het verhaal van je merk te vertellen en de unieke persoonlijkheid van je bedrijf te laten schitteren.

Maar dat is nog niet alles. Organische posts zijn de drijvende kracht achter het vergroten van de betrokkenheid. Moedig interactie aan met likes, reacties en shares om je bereik te vergroten en een groter publiek aan te trekken.

En hier komt het beste deel: Instagram's algoritme is dol op organische content. Hoe meer betrokkenheid, hoe groter de kans dat je post aan een breder publiek wordt getoond. Met de juiste organische contentstrategie vergroot je niet alleen je merkbekendheid, maar bouw je ook een loyale community op en leg je waardevolle relaties met je volgers.

Advertenteren

Geadverteerde content omvat gerichte berichten en advertenties die bedrijven gebruiken om hun producten of diensten aan een breder publiek te promoten.

Slim geplaatst in de Instagram-feed, verhalen of de ontdekpagina, vergroten ze de zichtbaarheid en betrokkenheid.

Deze berichten zijn vaak visueel aantrekkelijk, met afbeeldingen en video's, maar gemarkeerd als 'gesponsord'. Ze mengen zich tussen de organische berichten in de feed van gebruikers.

Ook kunnen advertenties tijdelijk zijn, zoals verhalen die 24 uur zichtbaar blijven. Deze zijn kort en krachtig, vaak met functies zoals 'swipe up' om volgers rechtstreeks naar een externe link te leiden.

Een andere krachtige vorm zijn carrousel-advertenties. Gebruikers swipen horizontaal door meerdere afbeeldingen of video's, waardoor adverteerders een verhaal kunnen vertellen of verschillende producten binnen één advertentie kunnen tonen.

En dan zijn er nog de geadverteerde shopping berichten. Bedrijven voegen product tags toe aan organische berichten, zodat gebruikers meer informatie kunnen krijgen en zelfs direct kunnen aanschaffen.

Het ultieme doel van alle geadverteerde content? De aandacht van je doelgroep grijpen, je naamsbekendheid vergroten en meer verkeer naar je website leiden om verkoop en conversies te stimuleren.

Boek mijn Matchcall
Ruben Slump maakt een video voor social media. Silke Bakker maakt daar weer een video van.

#1 Strategie bepalen: thema's, kanalen en doelen

Het fundament van alle social media is het helder definiëren van doelstellingen en doelgroep.

Vraag je af: wat willen we bereiken? Informeren, overtuigen, entertainen? Wie willen we bereiken en wat drijft hen? Denk aan wat zijn hun interesses, behoeften en pijnpunten? Dit bepaalt de koers van onze contentstrategie.

#2 Creatieve brainstorm

Tijdens onze brainstorm zetten we creativiteit voorop, denkend aan wat aan slaat bij onze doelgroep.

We bedenken koppen, onderwerpen, en invalshoeken die klikken, van TikTok-video's tot Facebook posts. Alles om onze boodschap pakkend en relevant te maken.

#3 Short-form-voorbereidingen

Nu is het tijd om onze ideeën om te zetten in actie met een gedetailleerd script.

We plannen de shoot dag uit, beslissen over de momenten voor elke video en wie we nodig hebben. Dit script is onze blauwdruk, klaar voor jullie input en eventuele finetuning.

#4 Shorts shootdag

De shootdag is waar onze voorbereiding tot leven komt. We leggen alle content vast, of het nu een hele dag of een dagdeel betreft. Wij regelen de apparatuur en alles wat nodig is. Het is showtime! Tijd om onze plannen te verwezenlijken.

#5 Content creatie en montage

Na de shoot gaan onze edit toppers aan de slag om de content strak en klaar te maken. Ze knippen en plakken tot het resultaat er staat. Vervolgens gooien we het jullie kant op voor een kritische blik. Met jullie feedback in de hand, maken we de nodige aanpassingen. En zorgen we voor het gewenste resultaat.

#6 Lets f*cking rock!

Het moment is daar: publiceren en de wereld laten zien wat we gemaakt hebben. We zetten de content live op de juiste kanalen en trappen de promotie af, zodat jullie boodschap de mensen bereikt die het moeten zien. Klaar voor de spotlight.

Wat kost het uitbesteden van Instagram?

Dit kan variëren van €200,- tot €50.000 per maand, afhankelijk in welke branche je zit en hoe groot de vraag is die je neerlegt bij een bureau. Onze samenwerkingen beginnen vanaf €1000 per maand.

Waarom je Instagram uitbesteden?

Instagram is niet een gevalletje "we doen het er even bij". Voor groei heb je commitment, consistentie en kennis nodig. Een social bureau heeft ze alle 3. Ze zitten iedere minuut van de dag op social, zorgen voor een consistentie contentplanning en hebben (dat mag je verwachten) veel meer kennis van social en ads dan jij.

Hoe word je succesvol op Instagram?

Door veel commitment, goede (video)content te posten, consistent te zijn en door organisch met ads af te wisselen.

Hoe effectief is Instagram marketing?

Onwijs effectief. meer dan 8 miljoen Nederlanders zitten op Instagram. Dat is 44% van onze bevolking. Je kunt dus gerust zeggen dat je doelgroep op Instagram aanwezig is.

Jou over de streep trekken om met Instagram de kennisleider te worden in je markt?

Met alle liefde! Want Instagram is niet meer te ontlopen. Jij hebt er misschien geen kaas van gegeten, maar wij wel. Dus wat zeg je ervan?