TikTok Marketing Uitbesteden: Volgens Bewezen Strategieën

TikTok marketing uitbesteden

TikTok is een belangrijk onderdeel van social media-strategie geworden. TikTok is een platform dat de laatste tijd enorm is gegroeid en veel bedrijven gebruiken het om hun merkbekendheid te vergroten. Ook kun je op verschillende manieren adverteren via TikTok om zo je product of dienst bekender te maken.

Het is mogelijk om TikTok zelf te doen, maar je kunt het ook uitbesteden, zo hoef je er zelf geen kennis van te hebben of tijd aan te besteden.

Wat is TikTok (marketing)?

TikTok draait om korte video’s. Mensen kunnen de video’s met elkaar delen, liken en reacties achterlaten. Ook kunnen de video’s doorgeplaatst worden naar ander social media, zoals Facebook en Instagram. Het is dan nu ook één van de best groeiende platformen. Het wordt dan ook steeds meer gebruikt onder gebruikers van 20 jaar en ouder. Alle doelgroepen zijn dan ook op de app te vinden, wat het interessant maakt om TikTok marketing in te zetten.

Bij TikTok marketing gaat het vooral om merkbekendheid te creëren voor het bedrijf. Het is dan eigenlijk ook een platform, welke je kunt gebruiken om je merk onder de aandacht te krijgen van een specifiek publiek, waarbij je er op let dat het content is de aandacht van de gebruikers vast houden en ervoor zorgt dat ze je merk gaan herkennen. 

Waarom TikTok marketing uitbesteden?

Het is niet alleen meer die app om video’s van jezelf op te zetten en te delen met je vrienden, het is een platform waar je op een creatieve manier je content kunt delen om gebruikers te trekken naar jouw merk. Door op een juiste manier, met een strategie via TikTok te werk gaan, kan ervoor zorgen dat je snel een groeiende populariteit krijgt. Er zijn enkele voordelen waar je van kunt profiteren, wanneer je aan TikTok marketing doet.

  • Zo heb je het voordeel dat je met TikTok relatief en gemakkelijk een groot publiek trekt.
  • TikTok is erg laagdrempelig. Tekst en een boodschap overbrengen is natuurlijk belangrijk, maar bij TikTok is humor the key. Het is daarom belangrijk dat je met de TikTok trends meegaat en hier op inspeelt.
  • Je hoeft bij TikTok eigenlijk alleen filmpjes te maken die echt op jouw doelgroep zijn afgestemd. Het TikTok algoritme zorgt er dan voor dat de content vrijwel vanzelf bij de doelgroep terecht komt
  • Met behulp van analysetools van TikTok kun je goed in de gaten houden hoe goed jouw video’s werken en hoe vaak ze worden bekeken.

TikTok voor bedrijven

Eigenlijk is voor elk bedrijf wel TikTok in te zetten. Je moet alleen goed kijken naar welke content jouw doelgroep kijkt, zorg er dan ook echt voor dat jouw content aansluit op de doelgroep die je wilt bereiken. Om je wat op gang te helpen geven we je een aantal tips die je kunt gebruiken bij het opzetten van een TikTok account.

  • Het begint natuurlijk bij het maken van een account. Wanneer je een account hebt gemaakt, kun je vervolgens je account omzetten naar een pro-account. Met het pro-account krijg je inzicht in uitgebreide statistieken
  • Koppel je TikTok aan al jouw andere social media platformen. Wanneer je jouw social media platformen hebt gekoppeld, is de kans groter dat mensen via TikTok jouw anders social media accounts ook gaan volgen.
  • Creëer leuke en interessante content die bij je doelgroep past. Wanneer de content bij jouw doelgroep past, zullen deze ook sneller worden bereikt.
  • Doe eens mee aan challenges. De challenges hebben vaak populaire hashtags, deze zijn dus handig om te gebruiken, wanneer je meer bereik wilt creëren. 
  • Dit brengt ons dan ook bij de hashtags. Hashtags zijn erg belangrijk op TikTok, deze geven weer over welke onderwerpen jouw video gaat. TikTok geeft vaak een inzicht in hashtags die nu trending zijn, zodat jij weet welke onderwerpen er op dit moment populair zijn. 
  • Sinds kort is het ook mogelijk om te adverteren op TikTok. De TikTok advertenties zullen het hele scherm in beslag nemen bij een gebruiker. Met de advertenties kun je mensen doorlinken naar een webpagina.
Patrick van der Hoek en Anja Drenth zitten in een vergadering over een social media marketing.

Tiktok zelf doen of uitbesteden?

Het is natuurlijk aan jou de keuze of je TikTok zelf wilt doen of dat je het wilt uitbesteden. Het opzetten en onderhouden van een TikTok account kan veel moeite en tijd kosten. Wanneer jezelf er geen tijd voor hebt en niet de juiste kennis en vaardigheden in huis hebt, kun je overwegen om TikTok marketing uit te besteden. Wij van De Social Studio helpen jou graag met TikTok marketing voor je bedrijf. Wil je eens sparren over de mogelijkheid, neem eens contact met ons op.

Tips voor TikTok strategie

Om te beginnen is het belangrijk om de doelgroep en hun gedrag goed te begrijpen. TikTok biedt een platform voor gebruikers om videocontent te delen, dus het is belangrijk om te weten wat voor content ze interessant vinden. Door het aanmaken van een TikTok-account kunt u informatie verzamelen over de doelgroep en hun gedrag. Daarnaast is het ook belangrijk om relevante hashtags te kiezen om het bereik van uw content te vergroten.

Adverteren op TikTok

Zoals aangegeven is TikTok een snelgroeiend social media platform. Het platform biedt veel mogelijkheden voor bedrijven om hun merk of hun producten te promoten bij het publiek. Adverteren op TikTok is een slimme zet om de juiste doelgroep te bereiken. Benieuwd naar de kansen van adverteren op TikTok, neem eens contact met ons op over de mogelijkheden.

Je TikTok account groeien zonder dat je iets hoeft te doen.

Bij onze studio ontzorgen we dagelijks talloze bedrijven van A tot Z op het gebied van social media marketing, zoekmachine optimalisatie (SEO) of strategie. Wij weten wat er speelt en hoe we online marketing zo kunnen inzetten dat bij jou de leads binnenstromen. Dus waarom niet samenwerken?

Boek een strategiegesprek
Anja Drenth zit op een kruk.
Online
Patrick | De Social Studio X

Chat nu met Patrick

Hi, Patrick hier! Wij ondersteunen meerdere van onze opdrachtgevers maandelijks op het gebied van Online Marketing.

Benieuwd hoe wij Online Marketing in zouden zetten voor jouw bedrijf? Stuur me een berichtje!