Social media uitbesteden
Social media uitbesteden want jij wilt meer omzet, leads en naamsbekendheid! Social media is niet zomaar wat posten op LinkedIn of Instagram. Nee! Social media gaat écht niet al je marketinguitdagingen oplossen. Pas als je social media strategisch inzet en juist toepast in je online marketingstrategie, dan gaat het je wat opleveren. Geen 13-in-een-dozijn-strategie, geen losse flodders, maar socialmedia-uitingen waar over nagedacht is. En laat dat nou net ons specialisme zijn!
Social media uitbesteden bij onze studio
Wij hoeven je niet uit te leggen wat social media is. Socialmediaplatformen zijn tegenwoordig niet meer weg te denken als app op je telefoon en ook voor organisaties is het een ongeëvenaard middel om een sterkere marktpositie te krijgen. Omdat er juist zoveel mensen gebruik maken van social media is het niet de vraag óf je doelgroep er actief of is, maar op welk platform zij actief is. Voor 99% van de organisaties zit hun doelgroep op social media, waardoor organisaties het gevoel hebben dat ze er iets mee MOETEN, zonder dat zij daar voldoende kennis van hebben. En dat zien we maar al te vaak. Gortdroge teksten, onprofessionele beelden, “gewoon maar wat posten”. Zonde! Want benader je social media strategisch en zet je het alleen in voor de juiste doelen? Dan gaat het je het resultaat opleveren wat al die dertien in een dozijn socialmediabureaus je beloven. Dus wil je resultaat bereiken met social, dan zul je een strategische aanpak moeten hanteren.
Wat is social media marketing?
Social media marketing zijn alle marketingactiviteiten die op social media worden ingezet, zoals Facebook marketing, Instagram marketing, TikTok marketing. Social media wordt door zowel jouw potentiële klanten als je concurrenten veelal gebruikt. Social media is namelijk de perfecte tool om te zorgen voor een unieke positie in de markt, je als expert te profileren en veel meer naamsbekendheid. Echter, wij zien dat bedrijven veelal nooit alles uit social media halen wat eruit te halen valt. Het is belangrijk om kansen in de markt op het gebied van social media aan te pakken, een unieke tone of voice te creëren en interactie te tonen met jouw ideale doelgroep. Dat is waar we samen met jullie organisatie aan werken!
Onze social media expertises
Social media beheer
Bij ons kun je terecht voor volledige ontzorging van je social media kanalen. Wij creëren copywriting en designs, zodat je een volledig en professioneel account hebt. We zorgen voor een effectieve social media strategie die bij jouw bedrijf en doelen aansluit.
Social ads
Vergroot het bereik van je merk of bedrijf of genereer meer leads aan de hand van social ads. Adverteer met content voor je merk of bedrijf via verschillende social media platformen, zoals Facebook en Instagram.
TikTok Marketing
Met TikTok vergroot je jouw online aanwezigheid, de kans om viraal te gaan en bereik je jouw doelgroep! Door de doelgroep te analyseren en jouw bedrijfsdoelen duidelijk te maken, stellen wij de juiste strategie op om je bedrijf te laten groeien.
In 7 stappen ontzorgd
Je vraagt een gratis strategiegesprek aan waarin we bespreken waardoor 90% van alle organisaties niet alles uit social haalt, wat je huidige socialmediastrategie nu oplevert en wat de kansen op het gebied van social media zijn en hoe je deze op kunt pakken.
Wolkom oftewel welkom! Je hebt ons gevonden via Google, LinkedIn of door een aanbeveling waarop je contact met ons hebt opgenomen. Na het boeken van het gesprek, gaat onze strateeg zich voorbereiden op het gesprek wat je geboekt hebt voor social media.
Tijdens het strategiegesprek leren we elkaar kennen, bespreken we je uitdagingen en doelstellingen en gaan we dieper in op de kansen die er voor jullie liggen.
Tijdens het gesprek kijken we samen naar je doelstellingen en kansen in de markt. Om hierop in te spelen kun jij ervoor kiezen een voorstel door ons te laten maken.
Na het strategiegesprek gaat onze strateeg bezig met het voorstel waarmee we jouw doelstellingen gaan bereiken. In het voorstelgesprek bespreekt hij dit voorstel en de te behalen resulaten met je!
Wanneer het voorstel akkoord is kunnen we aan het echte werk beginnen! Samen gaan we de Kick-off doen om het project op te starten en alvast de eerste strategische gesprekken te voeren.
Als de Kick-off is afgerond, beginnen met het opstarten van alle strategieën en accounts. Voordat we iets online zetten, sturen we het altijd voor een akkoord naar je op! Ben jij klaar voor de maandelijkse ontzorging?
Organisch social media beheer uitbesteden
Op social media heb je organische berichten en betaalde berichten. Om social media te begrijpen is het handig om te weten wat het verschil hier tussen is en wat je ermee kunt bereiken. Organische social media berichten zijn berichten die je deelt op social media, zonder dat je daarvoor betaalt. Vervolgens spreken we dan ook over organisch bereik als het aantal keer dat een bericht wordt gezien zonder dat je voor dat bereik hebt betaald. Algoritmes bepalen hierop wie de organische berichten te zien krijgen. De berichten worden geselecteerd op basis van interesses, relatie en recentheid.
Kom je soms tijd te kort of weet je simpelweg niet hoe je het moet aanpakken? Dan nemen wij van De Social Studio graag jouw social media in handen. We stellen voor jouw eerst een plan op, om daarna aan de slag te gaan met jouw social media.
We kunnen op verschillende gebieden voor jou op social media aan de slag gaan. Denk hierbij aan het plaatsen van posts op verschillende kanalen, maar ook bijvoorbeeld reels en stories of campagnes. In overleg met jou, zullen we vervolgens content op de desbetreffende kanalen plaatsen.
Boek je gratis strategiegesprek
In nog geen halfuur weet jij straks welke kansen er op het gebied van online marketing voor jullie bedrijf liggen en hoe jullie bedrijf op het gebied van online gaat groeien.
In het strategiegesprek bespreken we relevante kansen voor jullie online marketingstrategie en hoe jullie deze kansen gebruiken om jullie online marketingdoelstellingen te kunnen halen.
Content creatie voor social media
Als je als bedrijf actief aan de slag wilt met social media marketing, komt ook content creatie om de hoek kijken. Je hebt immers wel iets nodig wat je kunt delen! De keuze is reuze als het gaat om social media kanalen en per kanaal zijn er talloze manieren van content creatie mogelijk.
Het belangrijkste waar je rekening mee moet houden bij social media marketing is dat je waardevolle content creëert en verspreidt voor een specifieke doelgroep. Deze manier van marketing heet contentmarketing en is razend populair! Je kunt het niet alleen inzetten voor social media, maar ook voor zoekmachineoptimalisatie (SEO) en andere vormen van (digitale) marketing.
Contentplanning voor social media
Bij De Social Studio weten we dat het plannen en het creëren van content veel tijd en moeite kan kosten. Elk bedrijf is uniek en heeft zo ook zijn eigen doelgroep die ze willen bereiken. Elke doelgroep vraagt om andere content en daarom is het van belang om duidelijk te krijgen wat de doelgroep voor content wil, hier spelen wij met onze content creatie op in voor jouw bedrijf.
Met contentplanning bedoelen we niet alleen het creëren van de juiste content voor de doelgroep, maar ook het inplannen van de gemaakte content. Zo wordt niet alleen de creatie van de social media content voor jou ontzorgd, maar ook het inplannen ervan.
Social media adverteren uitbesteden
Zoals al eerder aangegeven is social media niet meer alleen een platform om hondenfoto’s of familiekiekjes te plaatsen. Social media is nu echt big business aan het worden en daarom is het zeker belangrijk dat jij met je bedrijf zichtbaar bent op social media.
Je bent alleen niet de enige meer op social media en daarom wordt het steeds lastiger om met je bedrijf via organische content op te vallen. Je kunt op social media onbetaald je klanten bereiken en zichtbaar worden, maar dit kan ook met betaalde manieren, namelijk aan de hand van social media advertenties.
Adverteren op social media
Op elk social media kanaal is het mogelijk om te adverteren. Ieder kanaal heeft hier ook zijn eigen tools voor. Zo heb je voor Facebook en Instagram ‘’advertentiebeheer’’ en heeft LinkedIn ‘’campagnebeheer’’. Met social media adverteren kun je een nieuwe doelgroep aanboren en bereiken en kun je gemakkelijker en sneller meer mensen bereiken.
Adverteren op social media is een erg handige manier voor bedrijven om de doelgroep te bereiken en zo hun naamsbekendheid / merk op te bouwen. Door advertenties op social media in te zetten kun je gericht adverteren op gegevens zoals, demografie, interesses en gedrag. Door advertenties te monitoren kunnen we ze optimaliseren om zo de doelgroep steeds gerichter te bereiken.
Waarom social media uitbesteden?
Adverteren op social media is niet iets wat je zomaar doet, dit is iets waar je enige kennis voor nodig hebt. Elk platform heeft vaak zijn eigen advertentiemogelijkheden, waardoor het lastig kan zijn om dit allemaal zelf uit te zoeken en te leren. Wij hebben alle kennis van social media marketing in huis en willen jou graag helpen om je bedrijf via social media advertenties zichtbaar te brengen bij de doelgroep om bijvoorbeeld meer verkeer naar je website te genereren. Je kunt social media adverteren dan ook uitbesteden om de volgende redenenen:
Ons online marketingbureau heeft de kennis en ervaring
Wij maken gebruik van tools en software waardoor onze werkwijze efficiënt ingericht is voor social media beheer
Het bespaart je tijd en geld
Wij gebruiken je advertentiebudget optimaal voor social media.
Boek je gratis strategiegesprek
In nog geen halfuur weet jij straks welke kansen er op het gebied van online marketing voor jullie bedrijf liggen en hoe jullie bedrijf op het gebied van online gaat groeien.
In het strategiegesprek bespreken we relevante kansen voor jullie online marketingstrategie en hoe jullie deze kansen gebruiken om jullie online marketingdoelstellingen te kunnen halen.
Een waardevolle social media marketingstrategie
Tegenwoordig spreken we in marketingland steeds meer van waardevolle content. Dit wil zeggen dat je als bedrijf content aan je volgers biedt waar ze ook werkelijk (en soms direct) wat aan hebben. Jij bent de expert in jouw werkgebied en dat moet je laten zien. Althans, dat is het doel van waardevolle contentmarketing: autoriteit claimen.
Deze trend is niet alleen meer relevant bij zoekmachine optimalisatie, maar ook op social media. Het hangt natuurlijk per social mediakanaal af wat voor content je kan en gaat maken. We vertellen je graag wat over de mogelijkheden van de bekendste social mediaplatformen!
Kies je social media kanalen
Nadat je jouw doel hebt bepaald voor social media kun je verdere stappen ondernemen in hoe en via welk platform je de klanten en doelgroep wilt bereiken. Het is belangrijk om te weten op welk social media platform je de doelgroep kunt vinden en hoe je dit platform inzet. Wanneer je het social media platform kiest waar je klanten zijn, levert het het meeste resultaat voor jou op. We zullen de verschillende platformen en de doelgroep voor je uitlichten.
Kies relevante doelen voor social media
Er zijn verschillende doelen die je kunt bereiken met je bedrijf door social media in te zetten. Om je doel te kunnen bepalen kun je jezelf de vraag stellen wat je wil bereiken met het inzetten van social media. Je kunt social media voor de volgende doelen inzetten:
Met dit doel zorg je ervoor dat je doelgroep je bedrijf en je missie kent. Je legt wilt de eerste associaties aanbrengen.
Je kunt social media advertenties ook gebruiken om meer websiteverkeer te genereren waardoor de kans op conversies toeneemt.
Groei het aantal conversies met social media advertenties. Bereik je doelgroep en behaal een hogere omzet met social media.
Behoud en groei de klantloyaliteit van je bedrijf om zo meer conversies te realiseren en de omzet te verhogen.
Om de klantloyaliteit te onderhouden en te groeien is het van belang dat je waardevolle content plaatst die tot interactie uitnodigt.
Op Facebook vind je de doelgroep van 25 tot 75 jaar oud. Op dit platform zijn de gebruikers vooral op zoek naar inspirerende, praktische en grappige content. Je kunt dan ook het beste op Facebook updates, weetjes of een praktische uitleg delen over jouw product of dienst.
De doelgroep op Instagram is van 15 tot 40 jarigen. Deze doelgroep ziet het liefste mooie foto’s, stories en reels. Bij Instagram is het belangrijk om te variëren, combineer daarom zoveel mogelijk foto’s, video’s, stories en reels met elkaar.
Je zult alle leeftijdsgroepen op YouTube vinden. Nou denk je misschien, dan is het toch onmogelijk om mijn doelgroep te bereiken? Juist niet. Want na Google is YouTube de grootste zoekmachine. YouTube wordt dan ook vaak vergeten als platform, maar is dus juist een heel slim platform om je content op te delen.
Op Pinterest zullen vooral de 20 tot 50 jarigen inspiratie zoeken. Het platform wordt vooral gebruikt om interieurbeelden, klustips en reisinspiratie op te doen. Het is ook een erg goed platform om je producten of diensten in pins te verwerken zodat deze gevonden kunnen worden.
Dit is vooral voor de zakelijke doelgroep tussen de 20 tot 50 jarigen. Je kunt LinkedIn gebruiken om je connecties of volgers te vertellen over je producten, diensten en bedrijf. Je kunt laten zien hoe een werkdag er bij jou uitziet of hoe je product werkt.
Op TikTok vind je de jongste doelgroep, de gebruikers zijn namelijk tussen de 9 en 24 jaar oud. Bij TikTok draait het vooral om video’s, muziek en (tekst)effecten. Er zijn nog weinig Nederlandse ondernemers die zich op TikTok bevinden, dus als je doelgroep jong is, is dit zeker een goed platform om actief op te zijn.
De doelgroep op Twitter is voornamelijk tussen de 20 en 40 jaar. Je zult vooral een doelgroep bereiken van journalisten en politici. Het platform is om in korte berichten met de doelgroep te discussiëren. Gebruikers kunnen elkaar volgen, reageren op berichten en de
berichten delen.
De grootste doelgroep van Snapchat is tussen de 18 en 24 jaar. Met Snapchat kun je snel en gemakkelijk foto’s en video’s naar elkaar sturen en toevoegen aan je “verhaal”. Je kunt ook gewoon chatten. Snapchat staat ook bekend om de (gezicht)filters die je kunt toepassen op je camera.
Maak kennis met onze social media specialisten
Social media gaat of staat bij een creatief social media team. Ons team bestaat uit strategen, copywriters, designers, advertising specialisten en projectmanagers. Zij zorgen ervoor dat jouw socialcampagnes onweerstaanbaar goed verspreid worden.
De voordelen van social media
Dat social media marketing veel voordelen heeft, staat vast! Welke het precies zijn, vertellen we je graag.
Doelgroepbenadering (targeting)
Wanneer je aan de slag gaat met social media marketing, dan wil je vooral in het begin direct resultaat boeken. Met advertising op social media is dat super makkelijk. Je kunt letterlijk iedereen op social media benaderen, dus ook diegene die in jouw doelgroep zit. Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is jouw doelgroep helder voor ogen hebben, zodat jij zo efficiënt mogelijk adverteert.
Extra verkoopkanaal waar veel mensen op zitten
In principe is social media niets anders dan een extra (en groot) verkoopkanaal voor je bedrijf. Vooral met de komst van Facebook & Instagram Shopping kun je next level sales genereren via social media. Belangrijk hierbij is wel dat je je productaanbod duidelijk hebt en dat je jouw aanbod aanprijst op een manier die bij de platformen past.
Meetbare resultaten
Social media speelt zich online af. Daarom wordt er van alles gemeten waar jij nog niet eens over had nagedacht. Toch zijn deze statistieken ontzettend belangrijk in wat je volgende stappen moeten gaan zijn. Ook om te beslissen of social media wat is voor jou, of niet. Wij meten de juiste statistieken en nemen gebaseerd hierop weloverwogen beslissingen.
Je merk vertalen naar online
Zoals je misschien al weet is het belangrijk dat je het merk van je bedrijf herkenbaar is. Op social media kun je je merk feilloos laten aansluiten op de rest van je marketinguitingen. Misschien zelfs wel beter, omdat je constant kunt veranderen en aanpassen. Daarnaast laat je met de inzet van social media zien dat je erbij hoort.
Marketing via social media is relatief goedkoop
Social media marketing is relatief goedkoop. Vooral als je het bijvoorbeeld vergelijkt met tv-reclames. Je hebt namelijk veel sneller resultaat en daarnaast kun je meten wat het met je bedrijf doet als je social media marketing inzet. Ook kun je gerichter je doelgroep bereiken, waardoor je kosten bespaart van de mensen die je niet bereiken wil.
Testen wat wel en niet werkt
Het mooie aan social media is dat je gemakkelijk kunt testen. Werken lange teksten juist wel of moet ik korte teksten gebruiken? Is video beter dan foto of moet ik toch beide doen? Ook kun je met advertising makkelijk gebruik maken van A/B testen en zo kun je steeds beter adverteren en efficiënter werken, omdat je weet wat je doelgroep aanspreekt.
Simpel in omgang
Iedereen kan social media. De basis in ieder geval. Toch denken nog steeds erg veel mensen dat social media niet voor hen is weggelegd. Waar het pas moeilijker begint te worden is in tools als AdWords en WordPress. Vergeleken met deze tools is social media een makkie! Toch niet op je gemak? Het is ook simpel uit te besteden!
Snelheid van social media
Wanneer je iets leuks hebt bedacht en je dit op social media post, is de kans groot dat het in de eerste minuut al mensen uit je doelgroep heeft bereikt. Dit is veel sneller dan wanneer je bijvoorbeeld een reclamebord naast een weg zet. Wie zegt dat mensen dat überhaupt zien? Ook de interactie op social media is veel sneller te zien, wat vervolgens in een kettingreactie weer leidt tot meer interactie.
Snelheid van social media
Door actief te zijn op social media en consistente content te delen die relevant is voor je doelgroep, kun je potentiële klanten aantrekken. Door content te delen waar volgers iets aan hebben, bouw je autoriteit op en worden ze sneller bereid om jouw product of dienst te kopen. Zo maak je van waardevolle volgers potentiële klanten.
Deze voordelen optimaal benutten?
Boek een strategiegesprek in onze agenda en kom er in nog geen 30 minuten achter waar jullie kansen liggen op het gebied van online marketing en social media. We kijken naar jullie doelstellingen en hoe die het beste te bereiken. Zo hebben jullie helder welke prioriteiten jullie online moeten stellen.
Gratis strategiegesprek boekenDe uitdagingen van social media
Marketing op social media kost veel tijd
Het opzetten van social mediakanalen is misschien peanuts, maar het inrichten en succesvol maken ervan duurt in 95% van de gevallen enkele jaren. Het kost veel tijd om waardevolle volgers te verkrijgen, dus regelmatig posten is belangrijk. Het maken van berichten kan wekelijks jou misschien wel tot 5 uur kosten (en dan komen de stories en de interactie er nog bij).
Unieke content creatie voor je social media strategie
Op basis van je strategie wil jij natuurlijk unieke content creëeren die niet constant hetzelfde is, maar wel binnen de huisstijl past. Daarnaast moeten je designs vriendelijk zijn voor het oog en je doelgroep aanspreken. Om iedere keer met nieuwe contentonderwerpen te komen, is voor velen een uitdaging. Een uitdaging die jij jezelf moet willen besparen!
Heb jij de kennis in huis om social media strategisch op te zetten?
Jij bent de expert in je eigen vakgebied, maar weet jij hoe je social media optimaal in kunt zetten voor je strategische doelstellingen, zoals naamsbekendheid vergroten, leads verdriedubbelen of je merk introduceren bij een doelgroep die bij je past? De mogelijkheden op social media zijn eindeloos, waardoor er voor iedere doelstelling een strategie is.
Community management kost tijd
Social media is perfect voor community building. Onze werkwijze is erop ingericht dat wij dagelijks interactie tonen met de doelgroep, maar heb jij hier ook tijd voor? Met community building creër je een hechte fangroep op social media voor je merk waardoor jouw draagvlak vergroot wordt. De uitdaging hierbij is dat het je veel tijd kost om een hechte groep fans of volgers op te bouwen.
Social media verandert let-ter-lijk iedere dag
Zoals je misschien wel weet verandert social media iedere dag met nieuwe functionaliteiten en het algoritme van social media zelfs meerdere keren per dag. Onze agency is META-partner waardoor we door META zelf op de hoogte gesteld worden van de belangrijkste veranderingen, maar die mogelijkheid heb jij vanzelfsprekend niet. Het is dan best een uitdaging zijn om wèl op de hoogte te blijven!
Deze uitdagingen strategisch omzetten tot kracht?
In nog geen 30 minuten weten jullie exact waar jullie kansen liggen om te groeien met online marketing, of mits het bij jullie doelstellingen past, met social media. We bespreken wat jullie doelstellingen zijn en hoe jullie hier strategisch het beste op inspelen met online marketing. Zo stellen jullie prioriteiten in wat ècht belangrijk is.
Gratis strategiegesprek boekenOnze specialistische branches
Wij zijn gespecialiseerd in het creëren en beheren van social media voor branches in de dienstverlening. Door ervaring van ons team in deze branches, kunnen we tot een gerichte strategie komen. Branches waarin wij onder andere gespecialiseerd zijn, vastgoed en makelaardij, uitzendbureaus en recruitment, fysio fitness (sportscholen) en kappers.
Social media voor vastgoed en makelaardij
Mensen die op dit moment een woning zoeken, besteden steeds meer tijd online om hun perfecte droomhuis te vinden. Als vastgoed en makelaardij kun je dan ook niet meer om social media heen. De vraag is alleen hoe jij ervoor kan zorgen dat je social media straks als een huis staat. Wij van De Social Studio zijn gespecialiseerd in het beheren van social media van klanten in de vastgoed & makelaardij. Wij snappen dat het starten, onderhouden en het optimaliseren van social media veel tijd kost en dat je liever bezig bent met de eigen werkzaamheden.
Van tevoren zullen we dan ook onderzoek doen en aan de hand daarvan stellen we een plan op om uiteindelijk het beste resultaat voor jou vastgoed & makelaardij te behalen en de gewenste doelen te bereiken.
Social media voor uitzendbureaus en recruitment
Naast dat vacatures zichtbaar moeten zijn is het ook erg belangrijk dat de sollicitanten binnenstromen, ook wil je natuurlijk dat er nieuwe opdrachtgevers binnenkomen, waar je jouw leads en sollicitanten kwijt kunt. Door social media in te zetten voor uitzendbureaus en recruitment kun je jouw vacatures delen en kennis maken met andere bedrijven en potentiële sollicitanten.
Door de juiste content voor social media te creëren kun je jouw doelgroep bereiken. Je wilt natuurlijk dat deze doelgroep blijft groeien, dit kun je doen door consequent te zijn en je content te blijven verbeteren. Wij willen het beste resultaat voor jouw uitzend- of recruitment bureau.
Social media voor fysiofitness
Als sportschool vind je het waarschijnlijk belangrijk om zichtbaar te zijn en nieuwe leden te verwelkomen. Door social media in te zetten kun je hierin blijven groeien en kun je jouw klanten steeds meer bieden. Waarschijnlijk kost het je als sportschool te veel tijd en moeite om echt effectief aandacht te besteden aan social media en heb je ook niet echt een plan hoe je social media wilt gaan aanpakken. Wij kunnen je ontzorgen op het gebied van social media, onze werkwijze is gericht op het beste resultaat en afgestemd op jouw wensen en behoeftes.
Social media voor kappers
Als kapper wil je waarschijnlijk niet te veel tijd besteden aan social media, maar wil je wel dat de kapsalon goed vindbaar is en je nieuwe klanten kunt verwelkomen. Het is lastig om je te onderscheiden van je concurrenten en op een consequente manier berichten te plaatsen via social media.
Wij kunnen je hier van ontzorgen en jouw volledige social media in beheer nemen. Onze werkwijze is gebaseerd op jouw doelen, wensen en behoeftes. Zo hoef je niet meer na te denken over jouw social media en zullen wij werken aan de juiste strategie om jouw doelen te behalen.
Zelf aan de slag met social media marketing
Wij raden ieder bedrijf om social media marketing in te zetten. Dat hoeft misschien niet op grote schaal, maar je weet nooit wat je er later aan hebt. De volgende tips zijn voor elk bedrijf van toepassing.
Social media marketing tips
Wij raden ieder bedrijf om social media marketing in te zetten. Dat hoeft misschien niet op grote schaal, maar je weet nooit wat je er later aan hebt. De volgende tips zijn voor elk bedrijf van toepassing.
Focus alleen op social media marketing kanalen die relevant zijn voor jouw bedrijf.
Veel bedrijven denken dat ze op zo veel mogelijk kanalen actief moeten zijn om hun doelgroep te bereiken. NO WAY. Het is juist beter om focus aan te brengen. Hiervoor zul je moeten weten waar jouw doelgroep op actief is. Zo kun je eerst super goed worden in een kanaal. Heb je dit kanaal onder de knie? Kies dan een tweede of derde.
Focus op waardevolle volgers
Je wil volgers hebben die ook daadwerkelijk een koopintentie hebben. Aan buitenlandse accounts heb je dus niks. Ga dan ook niet doelloos mensen volgen in de hoop dat ze jou terug volgen. Dit heeft op de lange termijn geen effect.
Waardevolle volgers voelen zich meer aangesproken door je content en er ook sneller interactie mee.
Kijk naar je concurrenten
Vooral als je net begint is dit een gouden tip. Je weet je waarschijnlijk nog niet echt raad met social media en goed gejat is beter dan slecht bedacht. Neem content niet letterlijk over, maar bedenk je eigen variant op de content van je concurrenten. Kijk bijvoorbeeld welke content van je concurrenten het goed doet en wat minder.
Denk aan je branding
Je hebt een logo en huisstijl neem ik aan. Neem dit ook mee naar social media. Je moet er namelijk voor zorgen dat je online marketing landschap een geheel wordt. Zet bijvoorbeeld je logo onder in de hoek van je foto’s en gebruik consistent ‘’je’’ of ‘’u’’.
Wees actief
En reageer op berichten, nieuwe volgers en op berichten van je concurrenten. Zo word je gezien en ga je nieuwe volgers (en dus potentiële klanten) aan je binden. Zorg er dan ook altijd voor dat je een vraag stelt als je op iemand reageert. Hierdoor start je een discussie en gaan meer mensen reageren, waardoor je bereik steeds groter wordt.
Social media marketing ècht goed doen met een strategisch doel?
Jullie komen er in nog geen halfuur achter met welke online marketing kanalen jullie nou ècht je marketingdoelstellingen gaat bereiken. Samen bespreken we die doelstellingen, kijken we naar waarom jullie die doelstellingen nu niet halen.
Gratis strategiegesprek boekenStappenplan: hoe maak je een goed social media bericht
Naast een doeltreffende social media strategie en een heldere uitvoering, moet je het uiteindelijk ook echt doen. Het begint daarbij met een social media bericht. Maar hoe maak je die nou succesvol? Wij zetten het voor je op een rij.
Een van de belangrijkste dingen bij het maken van een social media bericht is het bedenken van een relevant onderwerp voor je doelgroep. Als je volgers het onderwerp niet interessant vinden, gaan ze ook geen interactie tonen.
1 beeld zegt meer dan 100 woorden. Dat geldt ook voor jouw social media bericht. Ook trek je met een beeld sneller de aandacht van jouw potentiële klant. Je kunt hierbij kiezen voor afbeeldingen of video’s. Met een video kun je in kortere tijd meer uitleggen, dit is beter voor je contentstrategie. Daarnaast zijn steeds meer platformen de weg aan het vrijmaken voor videomarketing, het perfecte moment om te beginnen is dus nu!
Denk ook aan de kwaliteit van je beeldmateriaal. Zit er goede audio bij je video? Heb je scherp beeld? Geen spelfouten meer te vinden?
Het uiteindelijke doel van social media marketing is om meer mensen naar je website te linken of om je producten vaker te verkopen. Daarom is het belangrijk dat je een link aan je
bericht toevoegt of naar je biografie verwijst (op Instagram).
Mensen zijn tegenwoordig haastig en druk en zullen in de meeste gevallen zo snel mogelijk door willen scrollen. Belangrijk is dus om zo snel mogelijk jouw boodschap over te brengen. De kans dat lezers dan worden getriggerd en verder zullen lezen is dan veel groter.
Op vele social media kanalen kun je gebruikmaken van hashtags om je bereik te vergroten. Dit is in principe een gratis boost in je bereikcijfers: maak er gebruik van! Maak verschillende lijsten met grote, middelgrote en kleine (niche) hashtags.
Wij gaan voor resultaat.
Ontdek hoe je zelf al de eerste stappen kunt zetten.
Ben jij een échte social addict, een geek voor nieuwe media en houd jij altijd de doelstellingen van de klant voor ogen? Heb jij daarnaast ervaring in een rol als social media manager, content marketeer of social media specialist? Lees dan verder…
Meer over social media marketing
FAQ
Wanneer je member bent van De Social Studio, mag je verwachten dat wij je van je social media ontzorgen. Op basis van een strategie zullen wij jouw social media overnemen en werken aan de doelen die jij als bedrijf met social media wilt behalen. Kortom, wanneer je member van De Social Studio bent krijg je een professionele en gepersonaliseerde aanpak met als doel de social media prestaties te verbeteren en bedrijfsdoelstellingen te bereiken.
Ja, dat heb je! Je zult contact hebben met één van onze projectmanagers.
Het kan verschillende dingen opleveren. Je kunt denken aan het vergroten van je naamsbekendheid, genereren van leads, verhogen van verkeer naar je website, relaties opbouwen en het vergroten van je conversies.
Wanneer er in losse uren wordt gewerkt, zal er een uurtarief worden berekend. In een abonnement zit een aantal uren waaraan gewerkt zal worden aan een onderdeel van online marketing. Er wordt dan een vaste prijs per maand afgesproken.
Er zijn verschillende redenen en voordelen waarom je social media kunt uitbesteden aan een online marketingbureau. Enkele van deze redenen zijn:
- Je haalt expertise en ervaring in huis
- Het bespaart je tijd en moeite
- Je bent consistent op social media
- Online marketingbureau is flexibel, kan inspelen op veranderingen
Je kunt De Social Studio vinden in Crystalic op de François HaverSchmidtweg 2, 8914BC in kantoor 1.01.
Wat we bespreken bij het strategiegesprek
Kansen op het gebied van online marketingstrategie voor jullie organisatie
Welke knelpunten er momenteel in de online marketingfunnel van jullie organisatie zitten
We denken strategisch met je mee hoe we de kansen gaan benutten om jullie online marketingdoelstellingen te behalen
Boek je strategiegesprek
Je bent er klaar voor om doelen te behalen en op een strategische wijze naar jullie bedrijf te kijken!