SOcial uitbesteden voor je toekomstige #1 merk gaat verder dan effe “leuk wat posten”

Het zit hem al in de naam; we zijn de studio als het gaat om eigenzinnige social media strategieën, content op Facebook, Instagram en LinkedIn of short-form-video op TikTok en via Instagram Reels.

Maar juist wèl gefundeerd en zonder met hagel te schieten, want social media is geen one-size-fits-all zoals velen altijd denken. Wij nemen je merk bij de hand in het land van onderscheiden in de overvolle wereld van social!

Ruben Slump maakt een video voor social media content.

Sassy socials, Social uitbesteden als toekomstig #1 zit zò bij onze studio

Voordat je verder leest, gaan we je alvast één ding vertellen: social bij ons uitbesteden vinden wij supertof, maar als je wil schieten met hagel, dan verwijzen we je vriendelijk door naar een ander bureau.

Want een beetje social media berichtjes posten gaat je niet verder helpen. Er gaat namelijk een sprookje rond dat er bakken met geld te verdienen valt op social. Feit is, dat is ook echt zo, maar niet als je doet wat al die andere hagelschieters (a.k.a. je concurrenten) ook op social doen.

Social media is een echte aangever in je online marketingstrategie en staat er zelden helemaal alleen voor in je strategie. Social media is in te zetten voor iedere fase van je klantreis, maar dan zul je het wèl strategisch aan moeten pakken. En dat, beste lezer, dat gaan wij samen met je doen.

Boek mijn #1 Strategiegesprek

Wat is social media marketing eigenlijk?

Social media marketing zijn alle marketingactiviteiten die op social media worden ingezet, zoals Facebook marketing, Instagram marketing, TikTok marketing. Social media wordt door zowel jouw potentiële klanten als je concurrenten veelal gebruikt.

Social media is namelijk de perfecte tool om te zorgen voor een unieke positie in de markt, je als expert te profileren en veel meer naamsbekendheid. Echter, wij zien dat bedrijven veelal nooit alles uit social media halen wat eruit te halen valt.

Het is belangrijk om kansen in de markt op het gebied van social media aan te pakken, een unieke tone of voice te creëren en interactie te tonen met jouw ideale doelgroep. Dat is waar we samen met jullie organisatie aan werken!

Boek mijn #1 Strategiegesprek

content creatie voor social media; van shorts tot podcasts

Als je als bedrijf actief aan de slag wilt met social media marketing, komt ook content creatie om de hoek kijken. Je hebt immers wel iets nodig wat je kunt delen.

De keuze is reuze als het gaat om social media kanalen en per kanaal zijn er talloze manieren van content creatie mogelijk.

Het belangrijkste waar je rekening mee moet houden bij social media marketing is dat je waardevolle content creëert en verspreidt voor een specifieke doelgroep. Deze manier van marketing heet contentmarketing en is razend populair!

Je kunt het niet alleen inzetten voor social media, maar ook voor zoekmachineoptimalisatie (SEO) en andere vormen van (digitale) marketing.

Boek mijn #1 Strategiegesprek

Mark & Patrick hebben er voor gezorgd dat we weer structuur hebben in al onze sociale media profielen. Daarnaast hebben ze ervoor gezorgd dat een zwevende Facebookpagina zonder beheerders, weer onder het beheer van ons kwam. Ontzettend bedankt voor de prettige samenwerking!

Sjors Reekers

Piet Prins

,

Marketing medewerker

De Social Studio heeft een tijdelijk project voor bij mij gedaan en ik ben tevreden over het resultaat. Patrick houdt ook constant contact met de opdrachtgever en dat werkt fijn. Mijn social media en blogs zijn weer up-to-date! :-)

Warner Sinnige

Kunstgebit Friesland

,

Eigenaar

Na aanleiding van een Instagram profiel scan van mijn bedrijfspagina die Patrick heeft voor mij gedaan, ben ik heel enthousiast geworden van een hele persoonlijke en tegelijk professionele aanpak. Patrick neemt zijn tijd om het bedrijf, doelen, zwakke punten te leren kennen en het juiste aanpak te kiezen om verder te gaan. Ik kijk er naar uit om een vervolg sessie te plannen met De Social Studio en ben zeker dat ik hier veel nuttigs voor ga uithalen voor mijn fotografie bedrijf.

Sasha van der Heijden

Eigenaresse

Super goede ervaring met De Social Studio en Patrick. Betrokken, enthousiast en levert goede content. Erg blij mee!

Remi Boissevain

Boji

,

Mede-eigenaar

Een ontzettend creatief en professioneel bedrijf. Patrick weet als geen ander hoe hij een goede strategie kan neerzetten voor een organisatie. Patrick en ik hebben samengewerkt als partners, zo heeft hij mij geholpen met mijn branding en heb ik hem geholpen met zijn logo en foto's. Hij is een geduldig, professioneel en vooral een gezellig persoon waarmee je goed kan samenwerken en sparren over verschillende onderwerpen. In één woord, top!

Lisa Hiemstra

Lisa Dijkstra Fotografie

,

Eigenaresse

Patrick heeft ons geholpen om onze diverse Facebook pagina's en het beheer hiervan helemaal op orde te krijgen. Hij heeft ervoor gezorgd dat alles aan "de achterkant" goed staat én daarbij heeft hij ons handvaten gegeven zodat wij er in het vervolg zelf voor kunnen zorgen dat alles ook goed blijft staan. Hij heeft met veel geduld aan ons uitgelegd hoe bepaalde verschillende onderdelen in elkaar steken en op lange termijn heeft hij ons enorm ontzorgd rondom het beheer van onze socials. Dank je wel Patrick!

Thamar

Leger des Heils ReShare

,

Manager Marketing

Patrick en zijn team van de social studio zijn onze rechterhand in wat betreft de uitvoering van onze creatieve ideeën in onze salon/barbershop.We hebben afgelopen jaren al meerder projecten mogen uitvoeren samen en alles steeds naar volle tevredenheid. Snelle reactie op mails/appjes of telefoontjes.

Oplossingsgericht denken en handelen en altijd de klant in het vizier. Hoop nog lang te mogen samen werken met dit creatieve team!

Robert Douma

New Image

,

Eigenaar

Social media adverteren uitbesteden

Adverteren op social media is niet iets wat je zomaar doet, anders gooi je geld weg. Je hebt goede kennis nodig. Het bespaar je geld en levert meer op.

Elk platform heeft vaak zijn eigen advertentiemogelijkheden, waardoor het lastig kan zijn om dit allemaal zelf uit te zoeken en te leren. Wij ademen dit. We weten precies welke (content)strategie nodig is. Jouw doelgroep bereiken? Peanuts. Of we het nu doen met advertenties of organisch, we zijn er kampioenen in.

Dus waarom social media (advertenties) uibesteden? Dit doe je omdat:

  • Je hebt niet de broodnodige kennis en ervaring
  • We gebruiken de tools en software die zorgen voor extra resultaat en een efficiënte werkwijze
  • Je bespaart tijd en geld
  • Je wil dat je advertentiebudget meer oplevert
Ruben Slump schrijft contentideeën voor social media op.

Organisch social media beheer uitbesteden

Op social media heb je organische berichten en betaalde berichten. Om social media te begrijpen is het handig om te weten wat het verschil hier tussen is en wat je ermee kunt bereiken.

Organische social media berichten zijn berichten die je deelt op social media, zonder dat je daarvoor betaalt. Vervolgens spreken we dan ook over organisch bereik als het aantal keer dat een bericht wordt gezien zonder dat je voor dat bereik hebt betaald.

Algoritmes bepalen hierop wie de organische berichten te zien krijgen. De berichten worden geselecteerd op basis van interesses, relatie en recentheid.

Kom je soms tijd te kort of weet je simpelweg niet hoe je het moet aanpakken? Dan nemen wij van De Social Studio graag jouw social media in handen. We stellen voor jouw eerst een plan op, om daarna aan de slag te gaan met jouw social media.

We kunnen op verschillende gebieden voor jou op social media aan de slag gaan. Denk hierbij aan het plaatsen van posts op verschillende kanalen, maar ook bijvoorbeeld Reels en Stories of campagnes. In overleg met jou, zullen we vervolgens content op de desbetreffende kanalen plaatsen.

#1 Strategie bepalen: thema's, kanalen en doelen

Het fundament van alle social media is het helder definiëren van doelstellingen en doelgroep.

Vraag je af: wat willen we bereiken? Informeren, overtuigen, entertainen? Wie willen we bereiken en wat drijft hen? Denk aan wat zijn hun interesses, behoeften en pijnpunten? Dit bepaalt de koers van onze contentstrategie.

#2 Creatieve brainstorm

Tijdens onze brainstorm zetten we creativiteit voorop, denkend aan wat aan slaat bij onze doelgroep.

We bedenken koppen, onderwerpen, en invalshoeken die klikken, van TikTok-video's tot Facebook posts. Alles om onze boodschap pakkend en relevant te maken.

#3 Short-form-voorbereidingen

Nu is het tijd om onze ideeën om te zetten in actie met een gedetailleerd script.

We plannen de shoot dag uit, beslissen over de momenten voor elke video en wie we nodig hebben. Dit script is onze blauwdruk, klaar voor jullie input en eventuele finetuning.

#4 Shorts shootdag

De shootdag is waar onze voorbereiding tot leven komt. We leggen alle content vast, of het nu een hele dag of een dagdeel betreft. Wij regelen de apparatuur en alles wat nodig is. Het is showtime! Tijd om onze plannen te verwezenlijken.

#5 Content creatie en montage

Na de shoot gaan onze edit toppers aan de slag om de content strak en klaar te maken. Ze knippen en plakken tot het resultaat er staat. Vervolgens gooien we het jullie kant op voor een kritische blik. Met jullie feedback in de hand, maken we de nodige aanpassingen. En zorgen we voor het gewenste resultaat.

#6 Lets f*cking rock!

Het moment is daar: publiceren en de wereld laten zien wat we gemaakt hebben. We zetten de content live op de juiste kanalen en trappen de promotie af, zodat jullie boodschap de mensen bereikt die het moeten zien. Klaar voor de spotlight.

Wat kost het uitbesteden van social media?

Dit kan variëren van €200,- tot €50.000 per maand, afhankelijk in welke branche je zit en hoe groot de vraag is die je neerlegt bij een bureau. Onze samenwerkingen beginnen vanaf €1000 per maand. De samenstelling voor deze prijs kan volledig verschillen. Het ene merk laat voor deze prijs zijn Instagram en Social Ads uitbesteden, terwijl we ook voor klanten werken die hun TikTok volledig door ons laten doen voor deze prijs.

Waarom je social media uitbesteden?

Social is niet een gevalletje "we doen het er even bij". Voor groei heb je commitment, consistentie en kennis nodig. Een social bureau heeft ze alle 3. Ze zitten iedere minuut van de dag op social, zorgen voor een consistentie contentplanning en hebben (dat mag je verwachten) veel meer kennis van social en ads dan jij.

Hoe word je succesvol op social media?

Door veel commitment, goede (video)content te posten, consistent te zijn en door organisch met ads af te wisselen.

Hoe effectief is social media marketing?

Onwijs effectief. 14,3 miljoen Nederlanders zitten op social media. Dat is 82% van onze bevolking. Je kunt dus gerust zeggen dat je doelgroep op een van de socialplaformen aanwezig is.

Jou over de streep trekken om met social meida de kennisleider te worden in je markt?

Met alle liefde! Want social media is niet meer te ontlopen. Jij hebt er misschien geen kaas van gegeten, maar wij wel. Dus wat zeg je ervan?