Social Media Uitbesteden: Voor Toekomstige #1 Marktleiders
Home > Online marketing uitbesteden > Social media uitbesteden

Social media uitbesteden

Social media uitbesteden want jij wilt meer omzet, leads en naamsbekendheid! Social media is niet zomaar wat posten op LinkedIn of Instagram.

Social media gaat écht niet al je marketinguitdagingen oplossen. Pas als je social media strategisch inzet en juist toepast in je online marketingstrategie, dan gaat het je wat opleveren.

Geen 13-in-een-dozijn-strategie, geen losse flodders, maar socialmedia-uitingen waar over nagedacht is. En laat dat nou net ons specialisme zijn!

Het team vergadert.

Social media uitbesteden bij onze studio

Wij hoeven je niet uit te leggen wat social media is. Social media platformen zijn tegenwoordig niet meer weg te denken als app op je telefoon en ook voor organisaties is het een ongeëvenaard middel om een sterkere marktpositie te krijgen. Omdat er juist zoveel mensen gebruik maken van social media is het niet de vraag óf je doelgroep er actief of is, maar op welk platform zij actief is.

Voor 99% van de organisaties zit hun doelgroep op social media, waardoor organisaties het gevoel hebben dat ze er iets mee MOETEN, zonder dat zij daar voldoende kennis van hebben. En dat zien we maar al te vaak. Gortdroge teksten, onprofessionele beelden, “gewoon maar wat posten”. Zonde! Want benader je social media strategisch en zet je het alleen in voor de juiste doelen? Dan gaat het je het resultaat opleveren wat al die dertien in een dozijn socialmediabureaus je beloven.

Dus wil je resultaat bereiken met social, dan zul je een strategische aanpak moeten hanteren.

Patrick kijkt kritisch naar social media strategie

Wat is social media marketing?

Social media marketing zijn alle marketingactiviteiten die op social media worden ingezet, zoals Facebook marketing, Instagram marketing, TikTok marketing. Social media wordt door zowel jouw potentiële klanten als je concurrenten veelal gebruikt.

Social media is namelijk de perfecte tool om te zorgen voor een unieke positie in de markt, je als expert te profileren en veel meer naamsbekendheid. Echter, wij zien dat bedrijven veelal nooit alles uit social media halen wat eruit te halen valt.

Het is belangrijk om kansen in de markt op het gebied van social media aan te pakken, een unieke tone of voice te creëren en interactie te tonen met jouw ideale doelgroep. Dat is waar we samen met jullie organisatie aan werken!

Patrick van der Mark aan het werk.
Waar wij een kei in zijn

Onze social media expertises

Naast je bedrijf runnen komen ook onderwerpen als online marketing aan bod, waar je vaak weinig tijd voor hebt of niet veel tijd aan wilt besteden. Voor ons is online marketing ons werk en ontzorgen wij je graag van al deze werkzaamheden.

Social media beheer

Bij ons kun je terecht voor volledige ontzorging van je social media kanalen. Wij doen de copywriting en designs, zodat je een volledig en professioneel account hebt. We zorgen voor een effectieve social media strategie die bij jouw bedrijf en doelen aansluit.

Social media beheer

Social ads

Vergroot het bereik van je merk of bedrijf of genereer meer leads aan de hand van social ads. Adverteer met content voor je merk of bedrijf via verschillende social media platformen, zoals  Facebook en Instagram.

Social ads

TikTok Marketing

Met TikTok vergroot je jouw online aanwezigheid, de kans om viraal te gaan en bereik je jouw doelgroep! Door de doelgroep te analyseren en jouw bedrijfsdoelen duidelijk te maken, stellen wij de juiste strategie op om je bedrijf te laten groeien.

TikTok marketing

In 7 stappen ontzorgd

1
Je vraagt je gratis strategiegesprek aan

Je vraagt een gratis strategiegesprek aan waarin we bespreken waardoor 90% van alle organisaties niet alles uit social haalt, wat je huidige socialmediastrategie nu oplevert en wat de kansen op het gebied van social media zijn en hoe je deze op kunt pakken.

2
Wolkom, bedankt voor je boeking, wy gean oan'e slach!

Wolkom oftewel welkom! Je hebt ons gevonden via Google, LinkedIn of door een aanbeveling waarop je contact met ons hebt opgenomen. Na het boeken van het gesprek, gaat onze strateeg zich voorbereiden op het gesprek wat je geboekt hebt voor social media.

3
Gratis strategiegesprek met onze strateeg

Tijdens het strategiegesprek leren we elkaar kennen, bespreken we je uitdagingen en doelstellingen en gaan we dieper in op de kansen die er voor jullie liggen.

4
Het voorstel

Tijdens het gesprek kijken we samen naar je doelstellingen en kansen in de markt. Om hierop in te spelen kun jij ervoor kiezen een voorstel door ons te laten maken.

5
Het voorstelgesprek

Na het strategiegesprek gaat onze strateeg bezig met het voorstel waarmee we jouw doelstellingen gaan bereiken. In het voorstelgesprek bespreekt hij dit voorstel en de te behalen resulaten met je!

6
Klear foar de start? Kick-off!

Wanneer het voorstel akkoord is kunnen we aan het echte werk beginnen! Samen gaan we de Kick-off doen om het project op te starten en alvast de eerste strategische gesprekken te voeren.

7
Maandelijkse ontzorging

Als de Kick-off is afgerond, beginnen met het opstarten van alle strategieën en accounts. Voordat we iets online zetten, sturen we het altijd voor een akkoord naar je op! Ben jij klaar voor de maandelijkse ontzorging?

In 7 stappen ontzorgd

Organisch social media beheer uitbesteden

Op social media heb je organische berichten en betaalde berichten. Om social media te begrijpen is het handig om te weten wat het verschil hier tussen is en wat je ermee kunt bereiken.

Organische social media berichten zijn berichten die je deelt op social media, zonder dat je daarvoor betaalt. Vervolgens spreken we dan ook over organisch bereik als het aantal keer dat een bericht wordt gezien zonder dat je voor dat bereik hebt betaald.

Algoritmes bepalen hierop wie de organische berichten te zien krijgen. De berichten worden geselecteerd op basis van interesses, relatie en recentheid.

Kom je soms tijd te kort of weet je simpelweg niet hoe je het moet aanpakken? Dan nemen wij van De Social Studio graag jouw social media in handen. We stellen voor jouw eerst een plan op, om daarna aan de slag te gaan met jouw social media.

We kunnen op verschillende gebieden voor jou op social media aan de slag gaan. Denk hierbij aan het plaatsen van posts op verschillende kanalen, maar ook bijvoorbeeld Reels en Stories of campagnes. In overleg met jou, zullen we vervolgens content op de desbetreffende kanalen plaatsen.

Boek een gratis strategiegesprek

In nog geen halfuur weet jij straks welke kansen er op het gebied van online marketing voor jullie bedrijf liggen en hoe jullie bedrijf op het gebied van online gaat groeien.

In het strategiegesprek bespreken we relevante kansen voor jullie online marketingstrategie en hoe jullie deze kansen gebruiken om jullie online marketingdoelstellingen te kunnen halen.

Content creatie voor social media

Als je als bedrijf actief aan de slag wilt met social media marketing, komt ook content creatie om de hoek kijken. Je hebt immers wel iets nodig wat je kunt delen! De keuze is reuze als het gaat om social media kanalen en per kanaal zijn er talloze manieren van content creatie mogelijk.

Het belangrijkste waar je rekening mee moet houden bij social media marketing is dat je waardevolle content creëert en verspreidt voor een specifieke doelgroep. Deze manier van marketing heet contentmarketing en is razend populair! Je kunt het niet alleen inzetten voor social media, maar ook voor zoekmachineoptimalisatie (SEO) en andere vormen van (digitale) marketing.

Contentplanning voor social media

Bij De Social Studio weten we dat het plannen en het creëren van content veel tijd en moeite kan kosten. Elk bedrijf is uniek en heeft zo ook zijn eigen doelgroep die ze willen bereiken. Elke doelgroep vraagt om andere content en daarom is het van belang om duidelijk te krijgen wat de doelgroep voor content wil, hier spelen wij met onze content creatie op in voor jouw bedrijf.

Met contentplanning bedoelen we niet alleen het creëren van de juiste content voor de doelgroep, maar ook het inplannen van de gemaakte content. Zo wordt niet alleen de creatie van de social media content voor jou ontzorgd, maar ook het inplannen ervan.

Team De Social Studio

Social media adverteren uitbesteden

Zoals al eerder aangegeven is social media niet meer alleen een platform om hondenfoto’s of familiekiekjes te plaatsen. Social media is nu echt big business en daarom is het zeker belangrijk dat jij met je bedrijf zichtbaar bent op social media. Anders loop je achter de feiten aan.

Je bent alleen niet de enige op social media en daarom wordt het steeds lastiger om met je bedrijf via organische content op te vallen. Je kunt op social media onbetaald je klanten bereiken en zichtbaar worden, maar dit kan ook met betaalde manieren, namelijk aan de hand van social media advertenties.

Adverteren op social media

Op elk social media kanaal is het mogelijk om te adverteren. Ieder kanaal heeft hier ook zijn eigen tools voor. Zo heb je voor Facebook en Instagram ‘’advertentiebeheer’’ en heeft LinkedIn ‘’campagnebeheer’’. Met social media adverteren kun je een nieuwe doelgroep aanboren en bereiken en kun je gemakkelijker en sneller meer mensen bereiken.

Adverteren op social media is een erg handige manier voor bedrijven om de doelgroep te bereiken en zo hun naamsbekendheid / merk op te bouwen. Door advertenties op social media in te zetten kun je gericht adverteren op gegevens zoals, demografie, interesses en gedrag. Door advertenties te monitoren kunnen we ze optimaliseren om zo de doelgroep steeds gerichter te bereiken.

Patrick can der Hoek wijst Nynke van der Veen iets aan op het scherm.

Waarom social media uitbesteden?

Adverteren op social media is niet iets wat je zomaar doet, het is iets waar je enige kennis voor nodig hebt. Elk platform heeft vaak zijn eigen advertentiemogelijkheden, waardoor het lastig kan zijn om dit allemaal zelf uit te zoeken en te leren.

Wij hebben alle kennis van social media marketing in huis en willen jou graag helpen om je bedrijf via social media advertenties zichtbaar te brengen bij de doelgroep om bijvoorbeeld meer verkeer naar je website te genereren. Je kunt social media adverteren dan ook uitbesteden om de volgende redenenen:

  • Ons online marketingbureau heeft de kennis en ervaring.
  • Wij maken gebruik van tools en software waardoor onze werkwijze efficiënt ingericht is voor social media beheer.
  • Het bespaart je tijd en geld.
  • Wij gebruiken je advertentiebudget optimaal voor social media.
Jesse is bezig met social media advertising.

Boek een gratis strategiegesprek

In nog geen halfuur weet jij straks welke kansen er op het gebied van online marketing voor jullie bedrijf liggen en hoe jullie bedrijf op het gebied van online gaat groeien.

In het strategiegesprek bespreken we relevante kansen voor jullie online marketingstrategie en hoe jullie deze kansen gebruiken om jullie online marketingdoelstellingen te kunnen halen.

Anja Drenth zit op een kruk.

Een waardevolle social media strategie

Tegenwoordig spreken we in marketingland steeds meer van waardevolle content. Dit wil zeggen dat je als bedrijf content aan je volgers biedt waar ze ook werkelijk (en soms direct) wat aan hebben. Jij bent de expert in jouw werkgebied en dat moet je laten zien. Althans, dat is het doel van waardevolle contentmarketing: autoriteit claimen.

Deze trend is niet alleen meer relevant bij zoekmachine optimalisatie, maar ook op social media. Het hangt natuurlijk per social mediakanaal af wat voor content je kan en gaat maken. We vertellen je graag wat over de mogelijkheden van de bekendste social mediaplatformen!

Kies je social media kanalen

Nadat je jouw doel hebt bepaald voor social media kun je verdere stappen ondernemen in hoe en via welk platform je de klanten en doelgroep wilt bereiken. Het is belangrijk om te weten op welk social media platform je de doelgroep kunt vinden en hoe je dit platform inzet.

Wanneer je het social media platform kiest waar je klanten zijn, levert het het meeste resultaat voor jou op. We zullen de verschillende platformen en de doelgroep voor je uitlichten.

Kies relevante doelen voor social media

Er zijn verschillende doelen die je kunt bereiken met je bedrijf door social media in te zetten. Om je doel te kunnen bepalen kun je jezelf de vraag stellen wat je wil bereiken met het inzetten van social media. Je kunt social media voor de volgende doelen inzetten:

Naambekendheid

Met dit doel zorg je ervoor dat je doelgroep je bedrijf en je missie kent. Je legt wilt de eerste associaties aanbrengen.

Websiteverkeer

Je kunt social media advertenties ook gebruiken om meer websiteverkeer te genereren waardoor de kans op conversies toeneemt.

Conversies

Groei het aantal conversies met social media advertenties. Bereik je doelgroep en behaal een hogere omzet met social media.

Klantloyaliteit

Behoud en groei de klantloyaliteit van je bedrijf om zo meer conversies te realiseren en de omzet te verhogen.

Interactie met doelgroep

Om de klantloyaliteit te onderhouden en te groeien is het van belang dat je waardevolle content plaatst die tot interactie uitnodigt.

Het logo van FacebookFacebook

Op Facebook vind je de doelgroep van 25 tot 75 jaar oud. Op dit platform zijn de gebruikers vooral op zoek naar inspirerende, praktische en grappige content. Je kunt dan ook het beste op Facebook updates, weetjes of een praktische uitleg delen over jouw product of dienst.

Het logo van InstagramInstagram

De doelgroep op Instagram is van 15 tot 40 jarigen. Deze doelgroep ziet het liefste mooie foto’s, stories en reels. Bij Instagram is het belangrijk om te variëren, combineer daarom zoveel mogelijk foto’s, video’s, stories en reels met elkaar.

Het logo van YouTube.YouTube

Je zult alle leeftijdsgroepen op YouTube vinden. Nou denk je misschien, dan is het toch onmogelijk om mijn doelgroep te bereiken? Juist niet. Want na Google is YouTube de grootste zoekmachine. YouTube wordt dan ook vaak vergeten als platform, maar is dus juist een heel slim platform om je content op te delen.

Het logo van PinterestPinterest

Op Pinterest zullen vooral de 20 tot 50 jarigen inspiratie zoeken. Het platform wordt vooral gebruikt om interieurbeelden, klustips en reisinspiratie op te doen. Het is ook een erg goed platform om je producten of diensten in pins te verwerken zodat deze gevonden kunnen worden.

Het logo van LinkedIn.LinkedIn

Dit is vooral voor de zakelijke doelgroep tussen de 20 tot 50 jarigen. Je kunt LinkedIn gebruiken om je connecties of volgers te vertellen over je producten, diensten en bedrijf. Je kunt laten zien hoe een werkdag er bij jou uitziet of hoe je product werkt.

Het logo van TikTok.TikTok

Op TikTok vind je de jongste doelgroep, de gebruikers zijn namelijk tussen de 9 en 24 jaar oud. Bij TikTok draait het vooral om video’s, muziek en (tekst)effecten. Er zijn nog weinig Nederlandse ondernemers die zich op TikTok bevinden, dus als je doelgroep jong is, is dit zeker een goed platform om actief op te zijn.

Logo van X (voorheen Twitter)X (voorheen Twitter)

De doelgroep op X is voornamelijk tussen de 20 en 40 jaar. Je zult vooral een doelgroep bereiken van journalisten en politici. Het platform is om in korte berichten met de doelgroep te discussiëren. Gebruikers kunnen elkaar volgen, reageren op berichten en de berichten delen.

Logo van Snapchat.Snapchat

De grootste doelgroep van Snapchat is tussen de 18 en 24 jaar. Met Snapchat kun je snel en gemakkelijk foto’s en video’s naar elkaar sturen en toevoegen aan je “verhaal”. Je kunt ook gewoon chatten. Snapchat staat ook bekend om de (gezicht)filters die je kunt toepassen op je camera.

Logo van Meta.
Logo's van dochterbedrijven van Meta: Facebook, Messenger, Instagram, WhatsApp en Oculus.

Meta

Sinds eind 2021 heeft Facebook zijn naam veranderd in Meta. Onder Meta vallen onder andere social media platformen als Facebook, Instagram en WhatsApp. Mark Zuckerberg wil dat Meta de groeiende ambities van het bedrijf buitenom social media. H

et woord Meta is gekozen omdat het het woord ‘verder gaan’ kan betekenen. Het doel achter Meta is de manier waarop wordt gecommuniceerd en verbinding wordt gemaakt, volledig te transformeren.

Dit willen ze doen door gebruik te maken van geavanceerde technologieën als virtual reality, augmented reality en kunstmatige intelligentie. Dit brengt hen dan ook tot de slogan: ‘’Een verbonden metaverse bouwen die ons allemaal samenbrengt.’’

Logo van Facebook.
Facebook

Facebook is in Nederland met meer dan 7 miljoen dagelijkse gebruikers het grootste social media platform. Dat is ook waarom Facebook in bijna elke social media strategie terugkomt. Goed om te weten is dan ook dat elke doelgroep op Facebook zit.

Jouw bedrijf op Facebook? Dat is zo geregeld. Je kunt eenvoudig een bedrijfspagina aanmaken die je vervolgens in kunt richten volgens allerlei verschillende templates. Zo heb je verschillende thema’s voor winkels die producten verkopen, bureaus die diensten aanbieden of non-profit organisaties.

Facebook statestieken.

Op Facebook is er de mogelijkheid om onbetaalde (organische) berichten en betaalde berichten (advertenties) te plaatsen. Ook is er de mogelijkheid om onbetaalde berichten te promoten. In dat geval wordt het een gesponsord bericht.

Op Facebook heb je veel advertising mogelijkheden voor je bedrijf. Je kunt verschillende manieren van targeting proberen en door verschillende mogelijkheden in content kun je makkelijk verschillende boodschappen onder de aandacht brengen.

Het is zelfs mogelijk om dynamische advertenties te maken: jij levert een aantal opties aan en Facebook test wat het beste werkt en gebruikt dat. Via Facebook is het ook mogelijk om Shopping in te stellen. Zo kun je je webshop verplaatsen naar Facebook en vanuit Facebook gaan verkopen.

Jesse noteert iets tijdens een vergadering.
Facebook beheer uitbesteden

Met het beheer van jouw Facebook-pagina, bereiken we professioneel jouw social media doelstellingen. Facebook marketing kent namelijk veel voordelen voor je bedrijf en met onze professionele benadering weet je zeker dat je er alles uithaalt.

Facebook is het grootste sociale media-platform ter wereld, met miljarden actieve gebruikers. Vanwege dit gegeven is het een niet-te-missen-kanaal in je social media strategie. Vanwege deze grote gebruikersaantallen vergroten we je merkbekendheid enorm.

Daarnaast beschikt Facebook over uitgebreide targettingsmogelijkheden, omdat simpelweg veel mensen met verschillende eigenschappen op het platform zitten.

Kortom, Facebook is een uitstekend middel binnen je social media strategie om het grote publiek te bereiken, gericht je doelgroep te targetten met advertising, je naamsbekendheid te vergroten, veel betrokkenheid te genereren, meetbaar resultaat halen en dit alles tegen een relatief lage kostprijs!

Ik wil resultaten met Facebook
Logo van Instagram
Instagram

Instagram is hèt platform voor beeldende content. Daarom is het ook een sterk groeiend social mediakanaal. In Nederland heeft Instagram ruim 8,5 miljoen gebruikers. Het mooie aan Instagram is dat je je volgers heel lang vast kunt houden op je profiel als je content bij de doelgroep past. Instagram kan dan ook ontzettend goed bijdragen aan de naamsbekendheid en branding van jouw bedrijf, omdat je je hele merk kunt vertalen naar Instagram.

Waar je bij Facebook veel aan tekst hebt, is Instagram compleet ingericht op beeld. Voorheen was foto hét ding van Instagram, maar inmiddels kun je niet meer om video heen. Reels kunnen door het dak gaan qua bereik en nodigt jouw doelgroep uit om zich te mengen in het gesprek.

De advertising via Instagram verloopt hetzelfde als via Facebook. Ook via Instagram is het mogelijk om Shopping in te stellen. Zo kun je je webshop verplaatsen naar Instagram en vanuit Instagram gaan verkopen.

Patrick van der Hoek wijst een notitie aan.
Instagram beheer uitbesteden

Instagram is een ontzettend krachtig visueel platform waar jij je merkbekendheid vergroot. Instagram heeft in Nederland alleen al maar liefst 7,8 miljoen gebruikers. Het platform staat hiermee in de top 3 meest gebruikte social media platforms.

Met het visuele karakter en de focus op interactie en inspiratie is dit platform vrijwel geschikt voor ieder bedrijf. Instagram spreekt de vooral jongere doelgroep aan, alhoewel deze tegenwoordig gemiddeld wel steeds ouder wordt. Instagram is daarnaast erg geschikt voor community-building waardoor bedrijven een hechte klantgroep opbouwen.

Met de toevoeging van e-commerce via Instagram Shopping is Instagram een sterk, visueel en commerciegericht platform die ieder bedrijf in haar social media strategie moet hebben. Door het uitbesteden van Instagram-beheer benutten we deze eigenschappen optimaal en helpen we je merk de volgende stap zetten op het gebied van professionaliteit, commercie en creativiteit.

Ik wil resultaten met Instagram
Logo van LinkedIn
Screenshot van de LinkedIn pagina van De Social Studio

LinkedIn

LinkedIn is nog altijd het zakelijke sociale media platform van Nederland. Dit platform is bij uitstek geschikt voor waardevolle content. Zorg je als bedrijf voor betekenisvolle content en passende hashtags? Dan kan het zomaar zijn dat jouw post veel bereik genereert!

Mensen kunnen een interesse of een reactie achterlaten op je bericht. Deze interesse is te vergelijken met een like op Facebook. Hoe meer interactie, des te groter het bereik voor dit bericht. Om jouw content verder te verspreiden, is het ook mogelijk om op LinkedIn te adverteren.

Anja Drenth werkt aan een contentplannning.
LinkedIn beheer uitbesteden

LinkedIn is hèt professionele platform voor de zakelijke markt. Vaak wordt LinkedIn onderschat en afgescheept als saai en tè zakelijk platform. Echter, niets is minder waar. Door de specifieke focus van LinkedIn op het zakelijke segment ga jij succes op LinkedIn bereiken met een effectieve strategie.

Met ons LinkedIn-beheer maak jij gebruik van zakelijk netwerken, de mogelijkheid om je te onderscheiden met je expertise met een thought leadership strategie, benut jij gerichte B2B-advertising, zet jij LinkedIn in voor effectieve recruitment en genereer je waardevolle betrokkenheid.

Het platform genereert zelfs 277% meer leads voor B2B-bedrijven dan andere sociale mediaplatforms, en wist je dat 80% van de B2B-marketeers LinkedIn beschouwt als de meest betrouwbare bron van nieuwe klanten?

Ik wil resultaten met LinkedIn
Logo van TikTok
TikTok laadscherm op een mobiel.

TikTok

Het platform is ervoor gemaakt om snel veel content van oneindig veel content creators te laten zien aan gebruikers.Je weet het misschien al, maar TikTok is 100% gefocust op video.

De video’s op TikTok zijn relatief kort, waardoor een gebruiker veel video’s kan bekijken tijdens het bezoek aan de app. Dit zorgt er ook voor dat de kans op TikTok groter is om viraal te gaan dan op andere platformen zoals Facebook en Instagram. Met de inzet van een TikTok-strategie kun jij met je bedrijf dus ontzettend veel uit TikTok halen.

Anja Drenth verwerkt feedback in een contentplanning.
TikTok uitbesteden

TikTok is een opkomende speler in social media strategieën voor bedrijven. Dit platform is mega populair met alleen al 1,7 miljoen dagelijkse gebruikers.

Vanwege het viraalgevoelige algoritme en van TikTok is het met relevante en trendinspelende content goed te doen om veel naamsbekendheid en views te genereren.

Daarnaast is TikTok relatief minder verzadigd door bedrijven vergeleken met andere social media platforms, waardoor er volop kansen liggen om op te vallen, te groeien en je merk te onderscheiden.

Je kunt op TikTok niet alleen organisch content creëren en een loyale volgersbasis opbouwen, maar tegenwoordig ook adverteren op TikTok om zo je naamsbekendheid of omzet te verhogen. TikTok biedt diverse advertentie-indelingen, waardoor je op unieke en creatieve manieren je doelgroep kunt bereiken.

Wij zetten TikTok strategisch in om marketingdoelstellingen te bereiken zoals het vergroten van je naamsbekendheid. Dit doen we door middel van boeiende videocontent of content die inspeelt op trends waar jouw doelgroep goed op gaat. Ga jij het strategische gesprek met ons aan over TikTok? Klik op de knop hieronder om een strategiegesprek te boeken!

Ik wil resultaten met TikTok
Logo van Pinterest.
Pinterest is open op een mobiel die op tafel ligt.

Pinterest

Pinterest is een platform waarop gebruikers digitale prikborden kunnen maken en delen met anderen. Het is eigenlijk een visuele zoekmachine voor het vinden van ideeën als recepten, interieurtips en stijl inspiratie en ga zo maar door, op Pinterest vind je alles!

Ook voor bedrijven is het erg interessant om aanwezig te zijn op Pinterest. Door een zakelijk account aan te maken op Pinterest kun je gemakkelijk jouw doelgroep vinden. Pinterest heeft namelijk een ‘guided search’ geïmplementeerd. Zo kun je gemakkelijk via categorieën en zoekwoorden content vinden. Wanneer jouw categorie al op Pinterest staat is de kans groot dat je doelgroep er ook is.

Voordelen voor jouw bedrijf zijn dat Pinterest jouw online vindbaarheid vergroot, het voor meer websiteverkeer zorgt en je jouw doelgroep leert kennen via Pinterest.

Patrick van der Mark gebruikt Pinterest om inspiratie op te doen.
Pinterest beheer uitbesteden

Als bedrijf kun je Pinterest bijvoorbeeld gebruiken om jouw producten of diensten te promoten en meer verkeer naar je website te genereren. Het intensief beheren van jouw Pinterest account kan veel moeite en tijd kosten, omdat het enige kennis en ervaring vereist. Als bedrijf kun je dan ook het beheer van Pinterest uitbesteden aan een online marketingbureau.

Het uitbesteden kan voordelen bieden zoals het besparen van tijd, expertise in huis halen, consistent plaatsen van nieuwe pins en het doel om resultaten te behalen.

Ik wil resultaten met Pinterest

Maak kennis met onze social media specialisten

Social media gaat of staat bij een creatief social media team. Ons team bestaat uit strategen, copywriters, designers, advertising specialisten en projectmanagers. Zij zorgen ervoor dat jouw socialcampagnes onweerstaanbaar goed verspreid worden.

Patrick van der Hoek

  • Merkenmuis
  • Eigenaar & Strateeg

    Strategie, branding, creatie & advertising

    Anja Drenth

  • Design fanatiekeling
  • Projectmanager

    Head of Design

    Nynke van der Veen

  • Contentfanaat
  • Strategisch contentmarketeer

    Strategie, copywriting & social media

    Patrick van der Mark

  • Zoekmachinemeester
  • Stagiair SEO

    SEO & Google Ads

    De voordelen van social media

    Dat social media marketing veel voordelen heeft, staat vast! Welke het precies zijn, vertellen we je graag.

    Doelgroepbenadering (targeting)

    Wanneer je aan de slag gaat met social media marketing, dan wil je vooral in het begin direct resultaat boeken. Met advertising op social media is dat super makkelijk. \

    Je kunt letterlijk iedereen op social media benaderen, dus ook diegene die in jouw doelgroep zit. Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is jouw doelgroep helder voor ogen hebben, zodat jij zo efficiënt mogelijk adverteert.

     Extra verkoopkanaal waar veel mensen op zitten

    In principe is social media niets anders dan een extra (en groot) verkoopkanaal voor je bedrijf. Vooral met de komst van Facebook & Instagram Shopping kun je next level sales genereren via social media.

    Belangrijk hierbij is wel dat je je productaanbod duidelijk hebt en dat je jouw aanbod aanprijst op een manier die bij de platformen past.

    Meetbare resultaten

    Social media speelt zich online af. Daarom wordt er van alles gemeten waar jij nog niet eens over had nagedacht. Toch zijn deze statistieken ontzettend belangrijk in wat je volgende stappen moeten gaan zijn.

    Ook om te beslissen of social media wat is voor jou, of niet. Wij meten de juiste statistieken en nemen gebaseerd hierop weloverwogen beslissingen.

    Patrick van der Hoek en Anja Drenth overleggen.

    Je merk vertalen naar online

    Zoals je misschien al weet is het belangrijk dat je het merk van je bedrijf herkenbaar is. Op social media kun je je merk feilloos laten aansluiten op de rest van je marketinguitingen. Misschien zelfs wel beter, omdat je constant kunt veranderen en aanpassen. Daarnaast laat je met de inzet van social media zien dat je erbij hoort.

    Marketing via social media is relatief goedkoop

    Social media marketing is relatief goedkoop. Vooral als je het bijvoorbeeld vergelijkt met tv-reclames. Je hebt namelijk veel sneller resultaat en daarnaast kun je meten wat het met je bedrijf doet als je social media marketing inzet.

    Ook kun je gerichter je doelgroep bereiken, waardoor je kosten bespaart van de mensen die je niet bereiken wil.

    Testen wat wel en niet werkt

    Het mooie aan social media is dat je gemakkelijk kunt testen. Werken lange teksten juist wel of moet ik korte teksten gebruiken? Is video beter dan foto of moet ik toch beide doen?

    Ook kun je met advertising makkelijk gebruik maken van A/B testen en zo kun je steeds beter adverteren en efficiënter werken, omdat je weet wat je doelgroep aanspreekt.

    Simpel in omgang

    Iedereen kan social media. De basis in ieder geval. Toch denken nog steeds erg veel mensen dat social media niet voor hen is weggelegd. Waar het pas moeilijker begint te worden is in tools als Google Ads en WordPress.

    Vergeleken met deze tools is social media een makkie! Toch niet op je gemak? Het is ook simpel uit te besteden!

    Snelheid van social media

    Wanneer je iets leuks hebt bedacht en je dit op social media post, is de kans groot dat het in de eerste minuut al mensen uit je doelgroep heeft bereikt. Dit is veel sneller dan wanneer je bijvoorbeeld een reclamebord naast een weg zet. Wie zegt dat mensen dat überhaupt zien?

    Ook de interactie op social media is veel sneller te zien, wat vervolgens in een kettingreactie weer leidt tot meer interactie.

    Maak klanten van volgers

    Door actief te zijn op social media en consistente content te delen die relevant is voor je doelgroep, kun je potentiële klanten aantrekken. Door content te delen waar volgers iets aan hebben, bouw je autoriteit op en worden ze sneller bereid om jouw product of dienst te kopen. Zo maak je van waardevolle volgers potentiële klanten.

    Deze voordelen optimaal benutten?

    Boek een strategiegesprek in onze agenda en kom er in nog geen 30 minuten achter waar jullie kansen liggen op het gebied van online marketing en social media. We kijken naar jullie doelstellingen en hoe die het beste te bereiken. Zo hebben jullie helder welke prioriteiten jullie online moeten stellen.

    Boek een strategiegesprek

    De uitdagingen van social media

    Marketing op social media kost veel tijd

    Het opzetten van social mediakanalen is misschien peanuts, maar het inrichten en succesvol maken ervan duurt in 95% van de gevallen enkele jaren. Het kost veel tijd om waardevolle volgers te verkrijgen, dus regelmatig posten is belangrijk.

    Het maken van berichten kan wekelijks jou misschien wel tot 5 uur kosten (en dan komen de stories en de interactie er nog bij).

    Unieke content creatie voor je social media strategie

    Op basis van je strategie wil jij natuurlijk unieke content creëeren die niet constant hetzelfde is, maar wel binnen de huisstijl past. Daarnaast moeten je designs vriendelijk zijn voor het oog en je doelgroep aanspreken.

    Om iedere keer met nieuwe contentonderwerpen te komen, is voor velen een uitdaging. Een uitdaging die jij jezelf moet willen besparen!

    Heb jij de kennis in huis om social media strategisch op te zetten?

    Jij bent de expert in je eigen vakgebied, maar weet jij hoe je social media optimaal in kunt zetten voor je strategische doelstellingen, zoals naamsbekendheid vergroten, leads verdriedubbelen of je merk introduceren bij een doelgroep die bij je past? De mogelijkheden op social media zijn eindeloos, waardoor er voor iedere doelstelling een strategie is.

    Community management kost tijd

    Social media is perfect voor community building. Onze werkwijze is erop ingericht dat wij dagelijks interactie tonen met de doelgroep, maar heb jij hier ook tijd voor?

    Met community building creër je een hechte fangroep op social media voor je merk waardoor jouw draagvlak vergroot wordt. De uitdaging hierbij is dat het je veel tijd kost om een hechte groep fans of volgers op te bouwen.

    Social media verandert let-ter-lijk iedere dag

    Zoals je misschien wel weet verandert social media iedere dag met nieuwe functionaliteiten en het algoritme van social media zelfs meerdere keren per dag.

    Onze agency is Meta-partner waardoor we door Meta zelf op de hoogte gesteld worden van de belangrijkste veranderingen, maar die mogelijkheid heb jij vanzelfsprekend niet. Het is dan best een uitdaging zijn om wèl op de hoogte te blijven!

    Deze uitdagingen strategisch omzetten tot kracht?

    In nog geen 30 minuten weten jullie exact waar jullie kansen liggen om te groeien met online marketing, of mits het bij jullie doelstellingen past, met social media. We bespreken wat jullie doelstellingen zijn en hoe jullie hier strategisch het beste op inspelen met online marketing. Zo stellen jullie prioriteiten in wat ècht belangrijk is.

    Boek een strategiegesprek
    Team De Social Studio aan het werk.

    Onze specialistische branches

    Wij zijn gespecialiseerd in het creëren en beheren van social media voor branches in de dienstverlening. Door ervaring van ons team in deze branches, kunnen we tot een gerichte strategie komen. Branches waarin wij onder andere gespecialiseerd zijn, vastgoed en makelaardij, uitzendbureaus en recruitment, fysio fitness (sportscholen) en kappers.

    Anja is bezig met social media ads oor een klant.

    Social media voor vastgoed en makelaardij

    Mensen die op dit moment een woning zoeken, besteden steeds meer tijd online om hun perfecte droomhuis te vinden. Als vastgoed en makelaardij kun je dan ook niet meer om social media heen. De vraag is alleen hoe jij ervoor kan zorgen dat je social media straks als een huis staat.

    Wij van De Social Studio zijn gespecialiseerd in het beheren van social media van klanten in de vastgoed & makelaardij. Wij snappen dat het starten, onderhouden en het optimaliseren van social media veel tijd kost en dat je liever bezig bent met de eigen werkzaamheden.

    Van tevoren zullen we dan ook onderzoek doen en aan de hand daarvan stellen we een plan op om uiteindelijk het beste resultaat voor jou vastgoed & makelaardij te behalen en de gewenste doelen te bereiken.

    De zithoek voor vergaderingen.

    Social media voor uitzendbureaus en recruitment

    Naast dat vacatures zichtbaar moeten zijn is het ook erg belangrijk dat de sollicitanten binnenstromen, ook wil je natuurlijk dat er nieuwe opdrachtgevers binnenkomen, waar je jouw leads en sollicitanten kwijt kunt. Door social media in te zetten voor uitzendbureaus en recruitment kun je jouw vacatures delen en kennis maken met andere bedrijven en potentiële sollicitanten.

    Door de juiste content voor social media te creëren kun je jouw doelgroep bereiken. Je wilt natuurlijk dat deze doelgroep blijft groeien, dit kun je doen door consequent te zijn en je content te blijven verbeteren. Wij willen het beste resultaat voor jouw uitzend- of recruitment bureau.

    Patrick van der Mark voert een social media analyse uit.

    Social media voor fysiofitness

    Als sportschool vind je het waarschijnlijk belangrijk om zichtbaar te zijn en nieuwe leden te verwelkomen. Door social media in te zetten kun je hierin blijven groeien en kun je jouw klanten steeds meer bieden. Waarschijnlijk kost het je als sportschool te veel tijd en moeite om echt effectief aandacht te besteden aan social media en heb je ook niet echt een plan hoe je social media wilt gaan aanpakken. Wij ontzorgen je op het gebied van social media, onze werkwijze is gericht op het beste resultaat en afgestemd op jouw wensen en behoeftes.

    Jesse verbeterd social media ads.

    Social media voor kappers

    Als kapper wil je waarschijnlijk niet te veel tijd besteden aan social media, maar wil je wel dat de kapsalon goed vindbaar is en je nieuwe klanten kunt verwelkomen. Het is lastig om je te onderscheiden van je concurrenten en op een consequente manier berichten te plaatsen via social media.

    Wij kunnen je hier van ontzorgen en jouw volledige social media in beheer nemen. Onze werkwijze is gebaseerd op jouw doelen, wensen en behoeftes. Zo hoef je niet meer na te denken over jouw social media en zullen wij werken aan de juiste strategie om jouw doelen te behalen.

    Een kapper knipt een man.

    Zelf aan de slag met social media marketing

    Wij raden ieder bedrijf om social media marketing in te zetten. Dat hoeft misschien niet op grote schaal, maar je weet nooit wat je er later aan hebt. De volgende tips zijn voor elk bedrijf van toepassing.

    Social media marketing tips

    Wij raden ieder bedrijf om social media marketing in te zetten. Dat hoeft misschien niet op grote schaal, maar je weet nooit wat je er later aan hebt. De volgende tips zijn voor elk bedrijf van toepassing.

    Focus alleen op social media marketing kanalen die relevant zijn voor jouw bedrijf

    Veel bedrijven denken dat ze op zo veel mogelijk kanalen actief moeten zijn om hun doelgroep te bereiken. NO WAY. Het is juist beter om focus aan te brengen. Hiervoor zul je moeten weten waar jouw doelgroep op actief is. Zo kun je eerst super goed worden in een kanaal. Heb je dit kanaal onder de knie? Kies dan een tweede of derde.

    Focus op waardevolle volgers

    Je wil volgers hebben die ook daadwerkelijk een koopintentie hebben. Aan buitenlandse accounts heb je dus niks. Ga dan ook niet doelloos mensen volgen in de hoop dat ze jou terug volgen. Dit heeft op de lange termijn geen effect.

    Waardevolle volgers voelen zich meer aangesproken door je content en er ook sneller interactie mee.

    Kijk naar je concurrenten

    Vooral als je net begint is dit een gouden tip. Je weet je waarschijnlijk nog niet echt raad met social media en goed gejat is beter dan slecht bedacht. Neem content niet letterlijk over, maar bedenk je eigen variant op de content van je concurrenten. Kijk bijvoorbeeld welke content van je concurrenten het goed doet en wat minder.

    Denk aan je branding

    Je hebt een logo en huisstijl neem ik aan. Neem dit ook mee naar social media. Je moet er namelijk voor zorgen dat je online marketing landschap een geheel wordt. Zet bijvoorbeeld je logo onder in de hoek van je foto’s en gebruik consistent ‘’je’’ of ‘’u’’.

    Wees actief

    En reageer op berichten, nieuwe volgers en op berichten van je concurrenten. Zo word je gezien en ga je nieuwe volgers (en dus potentiële klanten) aan je binden. Zorg er dan ook altijd voor dat je een vraag stelt als je op iemand reageert. Hierdoor start je een discussie en gaan meer mensen reageren, waardoor je bereik steeds groter wordt.

    Social media marketing ècht goed doen met een strategisch doel?

    Jullie komen er in nog geen halfuur achter met welke online marketing kanalen jullie nou ècht je marketingdoelstellingen gaat bereiken. Samen bespreken we die doelstellingen, kijken we naar waarom jullie die doelstellingen nu niet halen.

    Boek een gratis strategiegesprek

    Stappenplan: hoe maak je een goed social media bericht

    Naast een doeltreffende social media strategie en een heldere uitvoering, moet je het uiteindelijk ook echt doen. Het begint daarbij met een social media bericht. Maar hoe maak je die nou succesvol? Wij zetten het voor je op een rij.

    1. Bedenk waardevolle onderwerpen voor content creatie

    Een van de belangrijkste dingen bij het maken van een social media bericht is het bedenken van een relevant onderwerp voor je doelgroep. Als je volgers het onderwerp niet interessant vinden, gaan ze ook geen interactie tonen.

    2. Maak een goed passend beeld bij je tekst

    1 beeld zegt meer dan 100 woorden. Dat geldt ook voor jouw social media bericht. Ook trek je met een beeld sneller de aandacht van jouw potentiële klant. Je kunt hierbij kiezen voor afbeeldingen of video’s.

    Met een video kun je in kortere tijd meer uitleggen, dit is beter voor je contentstrategie. Daarnaast zijn steeds meer platformen de weg aan het vrijmaken voor videomarketing, het perfecte moment om te beginnen is dus nu!

    Denk ook aan de kwaliteit van je beeldmateriaal. Zit er goede audio bij je video? Heb je scherp beeld? Geen spelfouten meer te vinden?

    3. Call To Action (CTA)

    Het uiteindelijke doel van social media marketing is om meer mensen naar je website te linken of om je producten vaker te verkopen. Daarom is het belangrijk dat je een link aan je
    bericht toevoegt of naar je biografie verwijst (op Instagram).

    4. Wees zo kort en bondig mogelijk

    Less is more. Mensen zijn tegenwoordig haastig en druk en zullen in de meeste gevallen zo snel mogelijk door scrollen. Belangrijk is dus om zo snel mogelijk jouw boodschap over te brengen. De kans dat lezers dan worden getriggerd en verder zullen lezen is dan veel groter.

    5. Gebruik hashtags

    Op vele social media kanalen kun je gebruikmaken van hashtags om je bereik te vergroten. Dit is in principe een gratis boost in je bereikcijfers: maak er gebruik van! Maak verschillende lijsten met grote, middelgrote en kleine (niche) hashtags.

    FAQ

    Wat mag ik van De Social Studio verwachten?

    Wanneer je member bent van De Social Studio, mag je verwachten dat wij je van je social media ontzorgen. Op basis van een strategie zullen wij jouw social media overnemen en werken aan de doelen die jij als bedrijf met social media wilt behalen.

    Kortom, wanneer je member van De Social Studio bent krijg je een professionele en gepersonaliseerde aanpak met als doel de social media prestaties te verbeteren en bedrijfsdoelstellingen te bereiken.

    Heb ik een vast aanspreekpunt bij De Social Studio?

    Ja, dat heb je! Je zult contact hebben met één van onze projectmanagers.

    Wat levert social media op?

    Het kan verschillende dingen opleveren. Je kunt denken aan het vergroten van je naamsbekendheid, genereren van leads, verhogen van verkeer naar je website, relaties opbouwen en het vergroten van je conversies.

    Wat is het verschil tussen een abonnement en losse uren?

    Wanneer er in losse uren wordt gewerkt, zal er een uurtarief worden berekend. In een abonnement zit een aantal uren waaraan gewerkt zal worden aan een onderdeel van online marketing. Er wordt dan een vaste prijs per maand afgesproken.

    Waarom social uitbesteden aan een agency?

    Er zijn verschillende redenen en voordelen waarom je social media kunt uitbesteden aan een online marketingbureau. Enkele van deze redenen zijn:

    • Je haalt expertise en ervaring in huis
    • Het bespaart je tijd en moeite
    • Je bent consistent op social media
    • Online marketingbureau is flexibel, kan inspelen op veranderingen
    Waar bevindt De Social Studio zich?

    Je kunt De Social Studio vinden in Crystalic op de François HaverSchmidtweg 2, 8914BC in kantoor 0.02.

    Patrick van der Hoek wijst een notitie aan.

    Wat we bespreken bij het strategiegesprek

    1

    Kansen op het gebied van online marketingstrategie voor jullie organisatie

    2

    Welke knelpunten er momenteel in de online marketingfunnel van jullie organisatie zitten

    3

    We geven je advies over hoe jij deze marketingkansen kunt benutten

    Boek je strategiegesprek

    Je bent er klaar voor om doelen te behalen en op een strategische wijze naar jullie bedrijf te kijken!

    Online
    Patrick | De Social Studio X

    Chat nu met Patrick

    Hi, Patrick hier! Wij ondersteunen meerdere van onze opdrachtgevers maandelijks op het gebied van Online Marketing.

    Benieuwd hoe wij Online Marketing in zouden zetten voor jouw bedrijf? Stuur me een berichtje!