Contentmarketing Uitbesteden; Content Is Key tot Online Succes
Home > Diensten > Contentmarketing uitbesteden; van shorts tot podcasts

Contentmarketing uitbesteden; van shorts tot podcasts

Bij contentmarketing gaat het om het informeren, nieuwsgierig maken en entertainen van je doelgroep zonder direct reclame te maken of iets te willen verkopen. Het gaat bij contentmarketing vooral om het opbouwen van vertrouwen, het werven van geloofwaardigheid en het behouden van lange klantenrelaties. De kenmerken van contentmarketing zijn waardevolle en inspirerende teksten, kwalitatief en inhoudelijke uitstralingen en de content is erg gericht op de doelgroep. Het strategische doel bij contentmarketing is vrijwel altijd om thought leader te worden binnen je eigen branche en/of specialisatie.

Wat is contentmarketing?

Bij contentmarketing gaat het om het informeren, nieuwsgierig maken en entertainen van je doelgroep zonder direct reclame te maken of iets te willen verkopen. Het gaat bij contentmarketing vooral om het opbouwen van vertrouwen, het werven van geloofwaardigheid en het behouden van lange klantenrelaties.

De kenmerken van contentmarketing zijn waardevolle en inspirerende teksten, kwalitatief en inhoudelijke uitstralingen en de content is erg gericht op de doelgroep. Het strategische doel bij contentmarketing is vrijwel altijd om thought leader te worden binnen je eigen branche en/of specialisatie.

Waarom contentmarketing uitbesteden?

Er zijn veel verschillende redenen waarom het slim is om als organisatie contentmarketing uit te besteden. Contentmarketing is nu helemaal hot! Alles gaat tegenwoordig online, dus waarom zou je daar niet op inspelen? Daarnaast is het een duurzame manier die bijdraagt aan het opbouwen van merkbekendheid, merkwaarde en het genereren van leads. Maar het beheren van contentmarketing is een lastige en tijdrovende taak.

Voordelen van contentmarketing uitbesteden, dit is waarom het uitbesteden van je contentmarketing een slimme zet is.

Verhoogde focus op kernactiviteiten

Stel, jouw organisatie zet contentmarketing in waarbij iedereen en alles schrijft over het onderwerp waar jullie keigoed in zijn. Hier leer je niet alleen van als schrijver of lezer, maar je gemiddelde expertise als organisatie wordt hiermee ook verbeterd. Jullie onderzoeken namelijk ieder naadje en kiertje van dit onderwerp om zo goed mogelijke content te bieden voor de lezer. Door veel over dit onderwerp (content domein) te schrijven laat je eenvoudig aan de buitenwereld zien waar je de beste in bent en wat je kernactiviteiten zijn.

Als bedrijf richt je je natuurlijk op datgene waar je het beste in bent. Wanneer je contentmarketing uitbesteedt aan professionals, kun je je volledig concentreren op het leveren van producten of diensten, zonder je zorgen te maken over nieuwe content.

Verbeterde consistentie en expertise status

Jij claimt je expertise met contentmarketing door veel en inhoudelijk over je expertise te schrijven. Door met een consistente contentstrategie te komen die je uitvoert aan de hand van een contentplanning, laat je je periodiek en consistent zien aan je doelgroep. Bijkomend effect van een consistente planning en inhoudelijke content waar de doelgroep wat aan heeft, is dat de expertise status van jouw organisatie verbeterd wordt, waardoor je potentiële klant je sneller vertrouwt.

Door contentmarketing uit te besteden zorg jij voor consistentie in je marketingstrategie en verhoog je automatisch je expertstatus, waardoor je marketinginspanningen uiteindelijk een efficiënter resultaat opleveren. Tijd voor een unieke contentstrategie die je expertstatus verhoogt? Vraag een gratis strategiegesprek aan!

Het centrale doel van contentmarketing: Thought leadership uitgelegd

Thought leadership, een term die wat vaag overkomt in het Nederlands. Een letterlijke vertaling betekent namelijk “gedachte leiderschap”, maar dan weet je nog steeds niet wat het is. “Kennisleiderschap” komt al wat meer in de buurt, aangezien Thought leadership draait om het delen van kennis. Kort gezegd betekent Thought leadership dat iemand of een organisatie wordt beschouwd als de absolute go-to in een specifiek vakgebied. Ze zijn degenen die met de nieuwste inzichten strooien, anderen inspireren en voorop lopen in hun branche. 

Wanneer content marketing uitbesteden?

Moet je je content marketing intern beheren of uitbesteden aan professionals? Contentmarketing is tegenwoordig een onmisbaar onderdeel van de marketingstrategie van elk bedrijf. Of je nu een klein bedrijf, snelgroeiende startup of een gevestigde onderneming bent. Hier zijn enkele situaties waarin het slim is om contentmarketing uit te besteden:

  1. Organisaties met beperkte interne expertise: Contentmarketing vereist vaardigheden en kennis over SEO – optimalisatie, copywriting en grafisch ontwerp.
  2. Organisaties met specifieke doelen of campagnes: je organisatie heeft doelen of campagnes waarvoor jullie hoogwaardige en gespecialiseerde content nodig hebben. Een contentmarketingbureau komt in dit geval goed van pas om samen met jullie je doelen te halen.
  3. Organisaties met beperkte tijd: 1 ding is vrij duidelijk: contentcreatie kost ontzettend veel tijd, vooral als je interne team al druk bezig is met andere taken! Als je je contentmarketing uitbesteed, laat je je team focussen op hun kern-verantwoordelijkheden.
  4. Organisaties met een groeiende contentbehoefte: Als je snel groeit en de vraag naar content toeneemt, zorgt uitbesteden van contentcreatie ervoor dat de consistentie en de kwaliteit van de content behouden blijft.

Content marketing uitbesteden; zo werken wij

Bij De Social Studio zijn we helemaal enthousiast over het boosten van de social media-game van organisaties. Het zit niet alleen in ons takenpakket, het is ook onze passie! We zijn op een missie om onze klanten te helpen bij het creëren van content. Om dit te bereiken, gaan we zeven stappen bij langs:

  1. Je vraagt een gratis strategiegesprek aan: Tijdens dit gesprek nemen we een diepe duik in de redenen waarom maar liefst 90% van alle organisaties niet het uiterste uit hun sociale media haalt. We gaan ontdekken wat jouw huidige social media strategie eigenlijk oplevert (of misschien wel niet oplevert). En kijken we naar de kansen die op het gebied van social media en/of content er voor je liggen.
  2. Welkom, we gaan aan de slag! We zijn blij dat je ons gevonden hebt! Nadat je het boekingsformulier hebt ingevuld, begint onze strateeg al met de voorbereidingen voor jouw aanstaande content gesprek. 
  3. Gratis strategiegesprek: Tijdens dit strategische gesprek maken we kennis, bespreken we je uitdagingen, doelen en bekijken we de kansen die in jullie verschiet liggen.
  4. Het voorstel: In het gesprek bekijken we samen naar wat je wilt bereiken en welke kansen er zijn in jouw markt. Als je wilt, maken wij een voorstel om hierop in te spelen.
  5. Het voorstel gesprek: Na het strategiegesprek gaan we aan de slag met jullie voorstel waarmee we je doelstellingen gaan realiseren. Tijdens het voorstel gesprek zullen we dit plan met je doornemen en de verwachte resultaten bespreken!
  6. De Kick – off: Wanneer het voorstel akkoord is, kunnen we aan de slag gaan! Om het project te lanceren doen we samen de kick-off en bespreken we daarna de eerste strategische zaken.
  7. Maandelijkse ontzorging: gedurende elke maand nemen we de volledige verantwoordelijkheid voor je online aanwezigheid, zodat jij je kunt richten op andere belangrijke activiteiten van je organisatie. Wij zorgen ervoor dat alles goed en soepel verloopt en je social media – strategieën optimaal worden uitgevoerd. Maar voordat er iets online wordt geplaatst, sturen we het altijd ter goedkeuring naar jou toe!

Wil jij je contentmarketing naar een hoger niveau tillen?

Zet dan nu de eerste stap naar content succes en vraag een gratis strategiegesprek aan.

Boek een strategiegesprek
Online
Patrick | De Social Studio X

Chat nu met Patrick

Hi, Patrick hier! Wij ondersteunen meerdere van onze opdrachtgevers maandelijks op het gebied van Online Marketing.

Benieuwd hoe wij Online Marketing in zouden zetten voor jouw bedrijf? Stuur me een berichtje!