Brand fundamentals: Het traject voor toekomstige #1 merken
Je hebt grootse plannen voor je nieuwe merk en aanbod of lijkt met je huidige merk wel een voetballer die constant de lat raakt. Het is het gewoon (volmondig) niet. We zien het vaak: nietzeggende merken, slaapverwekkende huisstijlen en websites waar de honden nog geen brood van lusten. Het moet (en mag) beter, dat weet jij. Heb jij ff geluk dat je bij Brand Fundamentals beland bent 😉
Het valt of staat allemaal bij een absurdgoed merk, ook jij weet dat!
Jij weet wat je wil, maar aan een wedstrijdplan ontbreekt het. Aan de ambities ligt het niet, wel aan de kennis, gevoel voor trends en ervaring. Want jij wil graag een merk opzetten met een ijzersterk aanbod waarmee je de concurrentie van tafel veegt. Alleen hoe? HELUP!
Je huidige “brand” staat, maar het staat op instorten... Je bent zelf gaan knutselen, groeit momenteel uit je visuele jasje of hebt simpelweg nog geen uitstraling. Dat is nou net het struikelblok, het is het (net) niet. En dat moet anders. Trots zijn op iets wat helemaal “jullie” is, maar er nog niet is in jullie markt.
De termen vliegen je overal om de oren: onderscheidend vermogen, uniek zijn, positioneren. Ergens bloedirritant. Ergens ook gewoon echt nodig. Alhoewel er bijna geen deuren meer over zijn om in te trappen, doen we het toch. Een succesvolle business valt of staat bij anders zijn dan je concurrenten. Het goud vinden in een pot vol zilver. Stevig staan in een markt vol stuntpiloten. Dat is tenslotte de kunst van het klantenbeuken.
Je bouwt een huis toch ook niet op een verrot fundament? Juist. gun je business ook een stevig fundament.
Succesvolle marketing dat bakken met leads en klanten oplevert, dat wil iedereen wel. Maar als het zo makkelijk was, had niemand ook meer een marketingbureau ingehuurd om het voor ze te fiksen. De kunst zit hem in het onderscheiden in aanbod, uitstraling en marktbenadering. Dat maakt je succesvol - of niet!
De bouwstenen van brand fundamentals
We’re the Mr. Know It All’s als het gaat om merken bouwen die converteren. Daarom weten we ook als de beste dat er niet 1 one-size-fits-all oplossing is voor een succesvol merk. Als je one-size-fits-all wil, koop je maar een Nike gabberpetje bij de Bristol.
Flexibele modules
Brand Fundamentals is net als eten bij een a la carte restaurant. Je krijgt waar je zin in hebt (lees: eet jezelf tonnetje rond, maar dan anders). We kiezen alleen deliverables die je ook echt nodig hebt om succesvol te zijn. Geen poespas, geen onnodige bende voor “het idee”.
Foundation sessie
We leggen in de Foundation (nee, we zijn geen make-up merk) Sessie het fundament voor onze samenwerking en jouw ijzersterke, zoals de havermelktypes zouden zeggen: “brand”. We bekijken het cirkeltje rond: van bestaansrecht in jouw competitieve markt tot aan marketingstrategie.
Webdevelopment
Je wil voorkomen dat je een merkstoornis krijgt. Huisstijltje op social media hier, Paint kleurplaat op website daar. Gaan we dus even niet doen. In de fundament sessie bepaalden we het onderscheidend vermogen, nu vertalen we dat naar visuele middelen.
Marketing strategie
Een nieuw merk of nieuwe business unit (dit woord gebruik ben je niet van ons gewend hè?) houdt niet op bij een nieuwe huisstijl. Er moeten marketing en salesgerelateerde keuze’s gemaakt worden. We onderzoeken je doelgroep, je identiteit en de markt. Daarna brainstormen we samen hoe we de harten van je ideale klant gaan veroveren. Call us romantic.
Contentstrategie
Marktleiderschap betekent in onze ogen ook kennisleiderschap. Jij wil die thought leader worden waar geen enkele ziel meer omheen kan. Jij bent HET!
Webdevelopment
De moderne plek waar bestaansrechts samenkomt met identiteit, aanbod en contentstrategie. De thuishaven voor velen. Bij ons een ware marketingmachine. We ontzorgen je van Z tot A, van webdesign tot aan content en livegang!
De expertises van brand fundamentals
Jij wil die markt van je ook lekker uitdagen...
Het moet anders. Het roer moet om. Samen schoppen we tegen dat marktleiderschap aan, laten we concurrenten zich achter de oren krabben en beseffen dat zij nu degene zijn die aan moeten poten. Marktleiderschap. Daar gaan we voor.
Dit was onze presentatie, zijn er nog vragen?
Vragen naar de bekende weg.
Ja en nee. Een website bouwen gaat veel verder dan even wat designen en online klappen. Je bouwt een huis ook niet op een verrot fundament namelijk. Je website meot ook gebouwd worden op een sterk fundament. En dat is wat we met Brand Fundamentals sowieso gaan doen. The bare minmum als je ons vraagt. Want we doen het liever goed dan half. Goedkoop is immers duurkoop en je bouwt maar 1x in de zoveel jaar een nieuwe website. Je stapt dus, ook met alleen een website, alsnog in Brand Fundamentals.
Yes, je kunt Brand Fundamentals in maximaal 4 termijnen betalen.
We doen een kick-off, een strategische Fundamentsessie en we kiezen een contentstrategie waarin jij de thought leader a.k.a. de kennisexpert gaat zijn.
Nee, zeker niet! We bepalen de inhoud van Brand Fundamentals in ons #1 Strategiegesprek. We kijken naar je uitdaging en inventariseren wat je nodig hebt om je ambities na te jagen.
Nee, zeker niet! We bepalen de inhoud van Brand Fundamentals in ons #1 Strategiegesprek. We kijken naar je uitdaging en inventariseren wat je nodig hebt om je ambities na te jagen.
Ben jij klaar om #1 marktleider te worden?
Net zo’n enerverend gesprek met ons voeren over je plannen en ambities als de tekst op deze pagina? Je hebt gezien wat we kunnen. Tijd om met de billen bloot te gaan. Kleur te bekennen.