Brand fundamentals: Het traject voor toekomstige #1 merken

Grootse plannen voor je merk, maar mis je de impact? Of voelt je huidige merk als een voetballer die steeds de lat raakt? Geen zorgen! Bij Brand Fundamentals maken we merken en huisstijlen die wél scoren. 😉

Mirte de Haas plakt een sticker op tijdens een strategie brainstormsessie.Patrick van der Mark en Patrick van der Hoek werken een merkstrategie uit met een klant.
Je hebt grootse plannen, maar de uitvoering? Ho maar

Jij weet wat je wil, maar aan een wedstrijdplan ontbreekt het. Aan de ambities ligt het niet, wel aan de kennis, gevoel voor trends en ervaring. Want jij wil graag een merk opzetten met een ijzersterk aanbod waarmee je de concurrentie van tafel veegt. Alleen hoe? HELLUP!

je hebt een logo, kleuren... Maar een samenhangend geheel waar je trots op kunt zijn? Nope!

Je huidige “brand” staat, maar het staat op instorten... Je bent zelf gaan knutselen, groeit momenteel uit je visuele jasje of hebt simpelweg nog geen uitstraling.

Dat is nou net het struikelblok, het is het (net) niet. En dat moet anders. Trots zijn op iets wat helemaal “jullie” is, maar er nog niet is in jullie markt.

Je wil een goudvis zijn in een kom vol vissen, maar je blijft maar spartelen

De termen vliegen je overal om de oren: onderscheidend vermogen, uniek zijn, positioneren. Ergens bloedirritant. Ergens ook gewoon echt nodig.

Alhoewel er bijna geen deuren meer over zijn om in te trappen, doen we het toch. Een succesvolle business valt of staat bij anders zijn dan je concurrenten. Het goud vinden in een pot vol zilver. Stevig staan in een markt vol stuntpiloten. Dat is tenslotte de kunst van het klantenbeuken.

Patrick van der Hoek en Mark Polstra analyseren een meta campagne.

Je bouwt een huis toch ook niet op een verrot fundament? Juist. gun je business ook een stevig fundament.

Succesvolle marketing dat bakken met leads en klanten oplevert, dat wil iedereen wel. Maar als het zo makkelijk was, had niemand ook meer een marketingbureau ingehuurd om het voor ze te fiksen. De kunst zit hem in het onderscheiden in aanbod, uitstraling en marktbenadering. Dat maakt je succesvol - of niet!

De bouwstenen van brand fundamentals

We’re the Mr. Know It All’s als het gaat om merken bouwen die converteren. Daarom weten we ook als de beste dat er niet 1 one-size-fits-all oplossing is voor een succesvol merk.

Als je one-size-fits-all wil, koop je maar een Nike gabberpetje bij de Bristol.

Flexibele modules

Brand Fundamentals is als een a la carte restaurant: je krijgt precies wat je nodig hebt, zonder overbodige poespas. We kiezen alleen deliverables die je echt helpen succesvol te zijn, geen onnodige zaken “voor het idee.”

Foundation sessie

In de Foundation Sessie leggen we het fundament voor onze samenwerking en jouw ijzersterke “brand”. We bekijken alles: van bestaansrecht in jouw markt tot marketingstrategie, klaar voor groei en succes.

Consistente huisstijl

Je wilt geen merkstoornis: een huisstijl op social media hier, een Paint kleurplaat op je website daar. In de Foundation Sessie bepalen we je onderscheidend vermogen, nu vertalen we dat naar een sterke, consistente website.

Marketing strategie

Een nieuw merk of business unit stopt niet bij een huisstijl. Er moeten keuzes worden gemaakt voor marketing en sales. We onderzoeken je doelgroep, identiteit en de markt, en brainstormen samen hoe we je ideale klant gaan veroveren.

Contentstrategie

Marktleiderschap betekent in onze ogen ook kennisleiderschap. Jij wil die thought leader worden waar geen enkele ziel meer omheen kan. Jij bent HET!

Webdevelopment

De moderne plek waar bestaansrechts samenkomt met identiteit, aanbod en contentstrategie. De thuishaven voor velen. Bij ons een ware marketingmachine. We ontzorgen je van A tot Z, van webdesign tot content en livegang!

De expertises van brand fundamentals

Team De Social Studio is bezig met een brainstormsessie.

Het fundament leggen is voor jou weggelegd als

je op zoek bent naar een nieuw merk voor je dienst/product of je verder op wilt schalen met een gloednieuwe, converterende website met vlot en modern design.
je een high ticket/value dienst verkoopt of een MKB(+) bedrijf bent.
Volledige merken bouwen doen we niet zomaar. Merken en websites zijn investeringen die jaren meegaan, als je het goed doet dan…

Om geen misstap te maken, vliegen ✈️ wij merken en websites bouwen strategisch aan. Dit vergt jarenlange expertise, bakken met tijd en samenwerking. Voor het bouwen van merken werken wij samen vanaf € 5.000,-

Jij wil die markt van je ook lekker uitdagen...

Het moet anders. Het roer moet om. Samen schoppen we tegen dat marktleiderschap aan, laten we concurrenten zich achter de oren krabben en beseffen dat zij nu degene zijn die aan moeten poten. Marktleiderschap. Daar gaan we voor.

Kan ik ook "gewoon" bij jullie terecht voor een nieuwe website? In plaats van een heel merktraject volgen?

Ja en nee. Een website bouwen gaat veel verder dan even wat designen en online klappen. Je bouwt een huis ook niet op een verrot fundament namelijk. Je website moet ook gebouwd worden op een sterk fundament. En dat is wat we met Brand Fundamentals sowieso gaan doen.

The bare minimum als je ons vraagt. Want we doen het liever goed dan half. Goedkoop is immers duurkoop en je bouwt maar 1x in de zoveel jaar een nieuwe website. Je stapt dus, ook met alleen een website, alsnog in Brand Fundamentals.

Het fundament opzetten is best een investering. Kan ik in Brand Fundamentals in termijnen betalen?

Yes, je kunt Brand Fundamentals in maximaal 4 termijnen betalen.

Wat zit er standaard in Brand Fundamentals? Ongeacht of ik een strategie, huisstijl of een nieuwe website nodig heb?

We doen een kick-off, een strategische Fundamentsessie en we kiezen een contentstrategie waarin jij de thought leader a.k.a. de kennisexpert gaat zijn.

Is Brand Fundamentals voor iedere member gelijk?

Nee, zeker niet! We bepalen de inhoud van Brand Fundamentals in de Matchcall. We kijken naar je uitdaging en inventariseren wat je nodig hebt om je ambities na te jagen.

Is Brand Fundamentals eenmalig of in abonnementsvorm?

Brand Fundamentals is eenmalig, maar dan laat je ook veel kansen liggen. Nadat het fundament staat kunnen we Brand Fundamentals in een abonnementsvorm zetten en de kansen omzetten in knallende resultaten.

Ben jij klaar om #1 marktleider te worden?

Net zo’n enerverend gesprek met ons voeren over je plannen en ambities als de tekst op deze pagina? Je hebt gezien wat we kunnen. Tijd om met de billen bloot te gaan. Kleur te bekennen.

Mark Polstra en Silke Bakker overleggen over een online marktingfunnel.