5 Tips voor Meer Volgers op Instagram in 2024

Benader influencers

Nu denk je waarschijnlijk: Maar hoe moet ik die influencers met miljoenen volgers bereiken? Nou, hier komt het mooie: Je hoeft altijd de allergrootste te benaderen. Stel je voor dat je 10 mensen met elk 100.000 volgers benadert, of zelfs 100 mensen met elk 10.000 volgers. Dan heb je potentiële toegang tot wel maar liefst 1.000.000 volgers! Bovendien is de kans ook groter dat een klein instagram account positiever reageert op jouw verzoek dan een groter account.

Een belangrijke tip hierbij is niet simpelweg te vragen op iemand je wil promoten, maar te zorgen dat je ook waarde toevoegt voor de ander. Het gaat om een win-win-samenwerking. Dus onthoud: wie niet waagt, wie niet wint. Het is tijd om die eerste stap te zetten! Hier een aantal bekende influencers op Instagram, die je kunnen helpen!

  • Rianne Meijer (1,5 miljoen volgers): Rianne Meijer staat bekend om haar Instagram vs. Reality posts. Haar stijl is authentiek en inspireert haar volgers om hun grootste dromen na te jagen. Ze hecht veel waarde aan samenwerkingen die bij haar identiteit passen. Haar motto is “hoe natuurlijker, hoe beter”
  • Juultje Tieleman (1 miljoen volgers): Juultje deel mooie foto’s vanuit verschillende plekken op de wereld, maar blijft bescheiden over haar eigen leven. Naast haar Instagram-account heeft zo ook een grote fanbase op YouTube.
  • Polabur (303 K volgers): Vanwege haar reislust, besloot Polina haar avonturen te delen op Instagram en via haar lifestyle- en reisblog.

Doe een Instagram Take-Over

Een Instagram Take-over kan echt een game-changer zijn! Door een influencer tijdelijke de regie over jouw account te geven, zorgje supersnel voor voor een toename in likes en views. Maar wacht even, voordat je hiermee aan de slag gaat is er iets belangrijks om te onthouden. Zorg ervoor dat de influencer zijn of haar volgers op de hoogte stelt van de aankomende Take-over. Een soort van waarschuwingsshot dat hun aandacht naar jouw account moet trekken.

Speel in op content waar je volger echt naar op zoek is

Het is belangrijk om te weten wat je volgers willen, zodat je content hen aanspreekt en ze je graag willen volgen. Mensen gaan je niet volgen als ze denken dat je berichten niet interessant zijn. Het is goed om te begrijpen waar je volgers geïnteresseerd in zijn, welke vragen ze hebben en welke problemen ze proberen op te lossen. Zo maak je content die hun aandacht trekt en hen betrokken houdt.

De meeste bedrijfsaccounts hebben zo’n 200 volgers. Als we teruggaan in de tijd en naar de sociale kring van bedrijven kijken, zien we dat die ook uit ongeveer 200 mensen bestaat. Dit betekent dat veel bedrijfsaccounts niet gevolgd worden door mensen die specifiek op zijn naar oplossingen voor problemen die het bedrijf aanbiedt. Dit komt vaak doordat deze accounts niet de inhoud delen waar volgers op zoek naar zijn.

Organiseer een giveaway

Het organiseren van een giveaway is een krachtige strategie om meer volgers te krijgen om verschillende redenen:

  1. Vergroot de betrokkenheid: een giveaway is een leuke en interactieve manier om je volgers meer te betrekken bij je content. Mensen houden ervan om iets te winnen, wat leidt tot meer likes, reacties en shares op je post.
  2. Verhoogt je zichtbaarheid: wanneer deelnemers je giveaway post liken en delen, wordt je content zichtbaar voor hun volgers.
  3. Aantrekkelijk voor potentiële volgers: mensen die nog geen volgers zijn, maar zich wel voelen aangetrokken door de kans op gratis producten, diensten of andere voordelen. Een giveaway overtuigt hen om je te volgen om op de hoogte te blijven van toekomstige kansen.

Gebruik verschillende mediatypen op Instagram

Als je alle functies van Instagram optimaal benut, vergroot niet alleen je zichtbaarheid, maar houd je ook volgers betrokken! We weten allemaal wat de standaard Instagram-feed is, maar wist je dat er nog een aantal fantastische tools bestaan zoals: Stories, Reels & live?

  1. Stories: Stories zijn korte momentopnames die je dagelijks kunt delen. Stories zijn vlot en snel maar staan max 24 uur online.
  2. Reels: Dit zijn de short form video’s die overal ziet op Instagram. De video’s zijn vaak creatief en humoristisch en bijna nooit langer dan 1 minuut.
  3. Live: Je kunt net als op Facebook ook live gaan op Instagram. Dit is de meest directe vorm van interactie met je volgers.

Benieuwd naar hoe we samen kunnen werken om jou social media doelen te bereiken? Let’s talk! Boek hier een gratis en vrijblijvend strategiegesprek.

Ben jij klaar om marktleider te worden?

De hin mei de gouden aaien moat ek fuorre wurde (de kip met de gouden eieren moet ook gevoerd worden). Jij kunt nog zo briljant zijn; marktleiderschap is andere koek, vooral online. Van mening dat ook niks te gek is, er geen regels zijn en je die markt van je flink op wilt schudden. Gean d’r foar!