Contentmarketing Uitbesteden; van shorts tot podcasts
Contentmarketing informeert, inspireert en entertaint zonder directe verkoop. Het bouwt vertrouwen op en versterkt klantrelaties met waardevolle content. Stel je voor wat je als marktleider kunt bereiken met zulke sterke strategieën!
Wat is contentmarketing?
Bij contentmarketing gaat het om het informeren, nieuwsgierig maken en entertainen van je doelgroep zonder direct reclame te maken of iets te willen verkopen. Het gaat bij contentmarketing vooral om het opbouwen van vertrouwen, het werven van geloofwaardigheid en het behouden van lange klantenrelaties.
De kenmerken van contentmarketing zijn waardevolle en inspirerende teksten, kwalitatief en inhoudelijke uitstralingen en de content is erg gericht op de doelgroep. Het strategische doel bij contentmarketing is vrijwel altijd om thought leader te worden binnen je eigen branche en/of specialisatie.
zo veranderen Wij clicks in klanten
Voor 99% van de organisaties zit de doelgroep op social media. Veel posten echter zonder strategie of kennis, met zwakke resultaten als gevolg. Zonde! Met een strategische aanpak en gerichte doelen behaal je wél resultaat. Wil je weten hoe wij dat voor onze members doen?
Waarom wil je contentmarketing uitbesteden?
Er zijn veel verschillende redenen waarom het slim is om als organisatie contentmarketing uit te besteden. Contentmarketing is nu helemaal hot!
Alles gaat tegenwoordig online, dus waarom zou je daar niet op inspelen? Daarnaast is het een duurzame manier die bijdraagt aan het opbouwen van merkbekendheid, merkwaarde en het genereren van leads. Maar het beheren van contentmarketing is een lastige en tijdrovende taak.
Dit zijn de voordelen van contentmarketing uitbesteden
Meer tijd en focus voor je kernactiviteiten
Stel, jouw organisatie zet contentmarketing in waarbij iedereen en alles schrijft over het onderwerp waar jullie keigoed in zijn. Hier leer je niet alleen van als schrijver of lezer, maar je gemiddelde expertise als organisatie wordt hiermee ook verbeterd.
Jullie onderzoeken namelijk ieder naadje en kiertje van dit onderwerp om zo goed mogelijke content te bieden voor de lezer. Door veel over dit onderwerp (content domein) te schrijven laat je eenvoudig aan de buitenwereld zien waar je de beste in bent en wat je kernactiviteiten zijn.
Als bedrijf richt je je natuurlijk op datgene waar je het beste in bent. Wanneer je contentmarketing uitbesteedt aan professionals, kun je je volledig concentreren op het leveren van producten of diensten, zonder je zorgen te maken over nieuwe content.
Verbeterde consistentie en expertise status
Jij claimt je expertise met contentmarketing door veel en inhoudelijk over je expertise te schrijven. Door met een consistente contentstrategie te komen die je uitvoert aan de hand van een contentplanning, laat je je periodiek en consistent zien aan je doelgroep.
Bijkomend effect van een consistente planning en inhoudelijke content waar de doelgroep wat aan heeft, is dat de expertise status van jouw organisatie verbeterd wordt, waardoor je potentiële klant je sneller vertrouwt.
Door contentmarketing uit te besteden zorg jij voor consistentie in je marketingstrategie en verhoog je automatisch je expertstatus, waardoor je marketinginspanningen uiteindelijk een efficiënter resultaat opleveren.
Tijd voor een unieke contentstrategie die je expertstatus verhoogt? Vraag een gratis strategiegesprek aan!
Het centrale doel van contentmarketing: Thought leadership uitgelegd
Thought leadership, een term die wat vaag overkomt in het Nederlands. Een letterlijke vertaling betekent namelijk “gedachte leiderschap”, maar dan weet je nog steeds niet wat het is. “Kennisleiderschap” komt al wat meer in de buurt, aangezien Thought leadership draait om het delen van kennis.
Kort gezegd betekent Thought leadership dat iemand of een organisatie wordt beschouwd als de absolute go-to in een specifiek vakgebied. Ze zijn degenen die met de nieuwste inzichten strooien, anderen inspireren en voorop lopen in hun branche.
Wanneer content marketing uitbesteden?
Moet je je content marketing intern beheren of uitbesteden aan professionals? Contentmarketing is tegenwoordig een onmisbaar onderdeel van de marketingstrategie van elk bedrijf.
Of je nu een klein bedrijf, snelgroeiende startup of een gevestigde onderneming bent. Hier zijn enkele situaties waarin het slim is om contentmarketing uit te besteden:
- Organisaties met beperkte interne expertise: Contentmarketing vereist vaardigheden en kennis over SEO – optimalisatie, copywriting en grafisch ontwerp.
- Organisaties met specifieke doelen of campagnes: je organisatie heeft doelen of campagnes waarvoor jullie hoogwaardige en gespecialiseerde content nodig hebben. Een contentmarketingbureau komt in dit geval goed van pas om samen met jullie je doelen te halen.
- Organisaties met beperkte tijd: 1 ding is vrij duidelijk: contentcreatie kost ontzettend veel tijd, vooral als je interne team al druk bezig is met andere taken! Als je je contentmarketing uitbesteed, laat je je team focussen op hun kern-verantwoordelijkheden.
- Organisaties met een groeiende contentbehoefte: Als je snel groeit en de vraag naar content toeneemt, zorgt uitbesteden van contentcreatie ervoor dat de consistentie en de kwaliteit van de content behouden blijft.
Wat onze members van ons vinden
Mark & Patrick hebben er voor gezorgd dat we weer structuur hebben in al onze sociale media profielen.
Daarnaast hebben ze ervoor gezorgd dat een zwevende Facebookpagina zonder beheerders, weer onder het beheer van ons kwam. Ontzettend bedankt voor de prettige samenwerking!
Sjors Reekers
Piet Prins
,
Marketing medewerker
De Social Studio heeft een tijdelijk project voor bij mij gedaan en ik ben tevreden over het resultaat. Patrick houdt ook constant contact met de opdrachtgever en dat werkt fijn. Mijn social media en blogs zijn weer up-to-date! :-)
Warner Sinnige
Kunstgebit Friesland
,
Eigenaar
Na aanleiding van een Instagram profiel scan van mijn bedrijfspagina die Patrick heeft voor mij gedaan, ben ik heel enthousiast geworden van een hele persoonlijke en tegelijk professionele aanpak.
Patrick neemt zijn tijd om het bedrijf, doelen, zwakke punten te leren kennen en het juiste aanpak te kiezen om verder te gaan.
Ik kijk er naar uit om een vervolg sessie te plannen met De Social Studio en ben zeker dat ik hier veel nuttigs voor ga uithalen voor mijn fotografie bedrijf.
Sasha van der Heijden
Eigenaresse
Van concept naar marktleider
Deze vragen krijgen we vaak
Dit kan variëren van €200,- tot €50.000 per maand, afhankelijk in welke branche je zit en hoe groot de vraag is die je neerlegt bij een bureau. Onze samenwerkingen beginnen vanaf €1000 per maand.
Contnt is niet een gevalletje "we doen het er even bij". Voor groei heb je commitment, consistentie en kennis nodig. Een social bureau heeft ze alle 3. Ze zitten iedere minuut van de dag op social, zorgen voor een consistentie contentplanning en hebben (dat mag je verwachten) veel meer kennis van social en ads dan jij.
Door veel commitment, goede (video)content te posten, consistent te zijn en door organisch met ads af te wisselen.
Onwijs effectief. meer dan 8 miljoen Nederlanders zitten op Instagram. Dat is 44% van onze bevolking. Je kunt dus gerust zeggen dat je doelgroep op Instagram aanwezig is.
Jou over de streep trekken om door contentmarketing marktleider te worden?
Met alle liefde! Want contentmarketing is niet meer te ontlopen. Jij hebt er misschien geen kaas van gegeten, maar wij wel. Dus wat zeg je ervan?