Contentmarketing Uitbesteden; van shorts tot podcasts

Contentmarketing informeert, inspireert en entertaint zonder directe verkoop. Het bouwt vertrouwen op en versterkt klantrelaties met waardevolle content. Stel je voor wat je als marktleider kunt bereiken met zulke sterke strategieën!

Ruben Slump maakt een video voor social media content.

Wat is contentmarketing?

Bij contentmarketing gaat het om het informeren, nieuwsgierig maken en entertainen van je doelgroep zonder direct reclame te maken of iets te willen verkopen. Het gaat bij contentmarketing vooral om het opbouwen van vertrouwen, het werven van geloofwaardigheid en het behouden van lange klantenrelaties.

De kenmerken van contentmarketing zijn waardevolle en inspirerende teksten, kwalitatief en inhoudelijke uitstralingen en de content is erg gericht op de doelgroep. Het strategische doel bij contentmarketing is vrijwel altijd om thought leader te worden binnen je eigen branche en/of specialisatie.

Waarom wil je contentmarketing uitbesteden?

Er zijn veel verschillende redenen waarom het slim is om als organisatie contentmarketing uit te besteden. Contentmarketing is nu helemaal hot!

Alles gaat tegenwoordig online, dus waarom zou je daar niet op inspelen? Daarnaast is het een duurzame manier die bijdraagt aan het opbouwen van merkbekendheid, merkwaarde en het genereren van leads. Maar het beheren van contentmarketing is een lastige en tijdrovende taak.

Dit zijn de voordelen van contentmarketing uitbesteden

Meer tijd en focus voor je kernactiviteiten

Stel, jouw organisatie zet contentmarketing in waarbij iedereen en alles schrijft over het onderwerp waar jullie keigoed in zijn. Hier leer je niet alleen van als schrijver of lezer, maar je gemiddelde expertise als organisatie wordt hiermee ook verbeterd.

Jullie onderzoeken namelijk ieder naadje en kiertje van dit onderwerp om zo goed mogelijke content te bieden voor de lezer. Door veel over dit onderwerp (content domein) te schrijven laat je eenvoudig aan de buitenwereld zien waar je de beste in bent en wat je kernactiviteiten zijn.

Als bedrijf richt je je natuurlijk op datgene waar je het beste in bent. Wanneer je contentmarketing uitbesteedt aan professionals, kun je je volledig concentreren op het leveren van producten of diensten, zonder je zorgen te maken over nieuwe content.

Verbeterde consistentie en expertise status

Jij claimt je expertise met contentmarketing door veel en inhoudelijk over je expertise te schrijven. Door met een consistente contentstrategie te komen die je uitvoert aan de hand van een contentplanning, laat je je periodiek en consistent zien aan je doelgroep.

Bijkomend effect van een consistente planning en inhoudelijke content waar de doelgroep wat aan heeft, is dat de expertise status van jouw organisatie verbeterd wordt, waardoor je potentiële klant je sneller vertrouwt.

Door contentmarketing uit te besteden zorg jij voor consistentie in je marketingstrategie en verhoog je automatisch je expertstatus, waardoor je marketinginspanningen uiteindelijk een efficiënter resultaat opleveren.

Tijd voor een unieke contentstrategie die je expertstatus verhoogt? Vraag een gratis strategiegesprek aan!

Het centrale doel van contentmarketing: Thought leadership uitgelegd

Thought leadership, een term die wat vaag overkomt in het Nederlands. Een letterlijke vertaling betekent namelijk “gedachte leiderschap”, maar dan weet je nog steeds niet wat het is. “Kennisleiderschap” komt al wat meer in de buurt, aangezien Thought leadership draait om het delen van kennis.

Kort gezegd betekent Thought leadership dat iemand of een organisatie wordt beschouwd als de absolute go-to in een specifiek vakgebied. Ze zijn degenen die met de nieuwste inzichten strooien, anderen inspireren en voorop lopen in hun branche.

Wanneer content marketing uitbesteden?

Moet je je content marketing intern beheren of uitbesteden aan professionals? Contentmarketing is tegenwoordig een onmisbaar onderdeel van de marketingstrategie van elk bedrijf.

Of je nu een klein bedrijf, snelgroeiende startup of een gevestigde onderneming bent. Hier zijn enkele situaties waarin het slim is om contentmarketing uit te besteden:

  • Organisaties met beperkte interne expertise: Contentmarketing vereist vaardigheden en kennis over SEO – optimalisatie, copywriting en grafisch ontwerp.
  • Organisaties met specifieke doelen of campagnes: je organisatie heeft doelen of campagnes waarvoor jullie hoogwaardige en gespecialiseerde content nodig hebben. Een contentmarketingbureau komt in dit geval goed van pas om samen met jullie je doelen te halen.
  • Organisaties met beperkte tijd: 1 ding is vrij duidelijk: contentcreatie kost ontzettend veel tijd, vooral als je interne team al druk bezig is met andere taken! Als je je contentmarketing uitbesteed, laat je je team focussen op hun kern-verantwoordelijkheden.
  • Organisaties met een groeiende contentbehoefte: Als je snel groeit en de vraag naar content toeneemt, zorgt uitbesteden van contentcreatie ervoor dat de consistentie en de kwaliteit van de content behouden blijft.
Boek mijn Matchcall

Mark & Patrick hebben er voor gezorgd dat we weer structuur hebben in al onze sociale media profielen.

Daarnaast hebben ze ervoor gezorgd dat een zwevende Facebookpagina zonder beheerders, weer onder het beheer van ons kwam. Ontzettend bedankt voor de prettige samenwerking!

Sjors Reekers

Piet Prins

,

Marketing medewerker

De Social Studio heeft een tijdelijk project voor bij mij gedaan en ik ben tevreden over het resultaat. Patrick houdt ook constant contact met de opdrachtgever en dat werkt fijn. Mijn social media en blogs zijn weer up-to-date! :-)

Warner Sinnige

Kunstgebit Friesland

,

Eigenaar

Na aanleiding van een Instagram profiel scan van mijn bedrijfspagina die Patrick heeft voor mij gedaan, ben ik heel enthousiast geworden van een hele persoonlijke en tegelijk professionele aanpak.

Patrick neemt zijn tijd om het bedrijf, doelen, zwakke punten te leren kennen en het juiste aanpak te kiezen om verder te gaan.

Ik kijk er naar uit om een vervolg sessie te plannen met De Social Studio en ben zeker dat ik hier veel nuttigs voor ga uithalen voor mijn fotografie bedrijf.

Sasha van der Heijden

Eigenaresse

Super goede ervaring met De Social Studio en Patrick. Betrokken, enthousiast en levert goede content. Erg blij mee!

Remi Boissevain

Boji

,

Mede-eigenaar

Een ontzettend creatief en professioneel bedrijf. Patrick weet als geen ander hoe hij een goede strategie kan neerzetten voor een organisatie. Patrick en ik hebben samengewerkt als partners, zo heeft hij mij geholpen met mijn branding en heb ik hem geholpen met zijn logo en foto's. Hij is een geduldig, professioneel en vooral een gezellig persoon waarmee je goed kan samenwerken en sparren over verschillende onderwerpen. In één woord, top!

Lisa Hiemstra

Lisa Dijkstra Fotografie

,

Eigenaresse

Patrick heeft ons geholpen om onze diverse Facebook pagina's en het beheer hiervan helemaal op orde te krijgen. Hij heeft ervoor gezorgd dat alles aan "de achterkant" goed staat én daarbij heeft hij ons handvaten gegeven zodat wij er in het vervolg zelf voor kunnen zorgen dat alles ook goed blijft staan. Hij heeft met veel geduld aan ons uitgelegd hoe bepaalde verschillende onderdelen in elkaar steken en op lange termijn heeft hij ons enorm ontzorgd rondom het beheer van onze socials. Dank je wel Patrick!

Thamar

Leger des Heils ReShare

,

Manager Marketing

Patrick en zijn team van de social studio zijn onze rechterhand in wat betreft de uitvoering van onze creatieve ideeën in onze salon/barbershop.We hebben afgelopen jaren al meerder projecten mogen uitvoeren samen en alles steeds naar volle tevredenheid. Snelle reactie op mails/appjes of telefoontjes.

Oplossingsgericht denken en handelen en altijd de klant in het vizier. Hoop nog lang te mogen samen werken met dit creatieve team!

Robert Douma

New Image

,

Eigenaar

#1 Je boekt je vrijblijvende Matchcall

Tijdens dit gesprek kijken we naar de kansen die op het gebied van social media en/of content er voor je liggen. En of we de een match zijn om de problemen samen te tackelen.

#3 Het voorstel

In de Matchcall kijken we samen naar wat je wilt bereiken en welke kansen er zijn in jouw markt. Wil je deze kansen aanpakken? Dan maken we een voorstel om hierop in te spelen.

#5 Het voorstel gesprek

Na onze matchcall gaan we aan de slag met jullie voorstel waarmee we je doelstellingen realiseren. Tijdens het voorstel gesprek nemen we dit plan met je door en bespreken we de verwachte resultaten.

#2 Welkom, we gaan aan de slag!

Tijdens onze brainstorm zetten we creativiteit voorop, denkend aan wat aan slaat bij onze doelgroep.

We bedenken koppen, onderwerpen, en invalshoeken die klikken, van TikTok-video's tot Facebook posts. Alles om onze boodschap pakkend en relevant te maken.

#6 De Kick – off

We richten onze marketinginspanningen niet alleen richten op het genereren van leads, maar ook op het daadwerWanneer het voorstel akkoord is, kunnen we aan de slag gaan! Om het project te lanceren doen we samen de kick-off en bespreken we daarna de eerste strategische zaken.kelijk omzetten van deze leads in afspraken. Dit betekent een meer betrokken en op conversie gerichte aanpak, waarbij we de volledige klantreis begeleiden van eerste interesse tot aan een geplande afspraak.

#7 Maandelijkse ontzorging

Gedurende elke maand nemen we de volledige verantwoordelijkheid voor je online aanwezigheid, zodat jij je kunt richten op andere belangrijke activiteiten van je organisatie. Wij zorgen ervoor dat alles goed en soepel verloopt en je social media – strategieën optimaal worden uitgevoerd. Maar voordat er iets online wordt geplaatst, sturen we het altijd ter goedkeuring naar jou toe!

Wat kost het uitbesteden van content?

Dit kan variëren van €200,- tot €50.000 per maand, afhankelijk in welke branche je zit en hoe groot de vraag is die je neerlegt bij een bureau. Onze samenwerkingen beginnen vanaf €1000 per maand.

Waarom je content uitbesteden?

Contnt is niet een gevalletje "we doen het er even bij". Voor groei heb je commitment, consistentie en kennis nodig. Een social bureau heeft ze alle 3. Ze zitten iedere minuut van de dag op social, zorgen voor een consistentie contentplanning en hebben (dat mag je verwachten) veel meer kennis van social en ads dan jij.

Hoe word je succesvol met content?

Door veel commitment, goede (video)content te posten, consistent te zijn en door organisch met ads af te wisselen.

Hoe effectief is Instagram marketing?

Onwijs effectief. meer dan 8 miljoen Nederlanders zitten op Instagram. Dat is 44% van onze bevolking. Je kunt dus gerust zeggen dat je doelgroep op Instagram aanwezig is.

Jou over de streep trekken om door contentmarketing marktleider te worden?

Met alle liefde! Want contentmarketing is niet meer te ontlopen. Jij hebt er misschien geen kaas van gegeten, maar wij wel. Dus wat zeg je ervan?